Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Annan låneförmedlare trots avslag?

Hej!

Hur ligger det till om man inte fått nåt erbjudande från exempelvis Lendo? Är det värt att pröva en annan låneförmedlare eller kommer det ge samma utslag/resultat?

Det är en vän till mig som förvisso är högt belånad med 1 miljon i blanco men som inte har några anmärkningar eller så och rätt okej UC, allt från 1.5-3.

Jag fick själv 2 samlingslån tätt inpå varann (1 månad) med liknande förutsättningar men vet inte hur det funkar att söka mellan två låneförmedlare med dagars mellanrum. Någon kanske vet?

Jag är inte någon expert, men jag tror tyvärr det blir samma resultat. Jag kan ha fel så någon får rätta mig om det är så.
Men jag tror att de flesta förmedlare använder sig av samma banker. Du kanske ska gå in och kolla i Zmarta till exempel och jämföra med Lendo om de använder sig av samma.

Det blir automatiskt avslag alltså? Finns det nån låneförmedlare som skiljer sig avsevärt från Lendo och kanske har 5-7 banker som Lendo inte har? Utan att man ska behöva googla loss och jämföra själv så kanske du eller nån annan vet på rak arm? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp