Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Annan försäkring än gjensidige (lendo)

Har just nu försäkringen hos gjensidige (lendo) som täcker 3500 kr i utbetalning om jag blir arbetslös eller sjuk.

Det jobbiga är att dom skickar ut post varje halvår.
Finns det företag som har liknande?

Eftersom en försäkring är att beteckna som ett avtal så kommer du inte ifrån det. Ett försäkringsbolag har en skyldighet, lagligt att skicka hem försäkringsbrevet en gång per år.
Däremot(!) så ska möjligheten finnas att få det digitalt. Då får du försäkringsbrevet som PDF.

Har just nu försäkringen hos gjensidige (lendo) som täcker 3500 kr i utbetalning om jag blir arbetslös eller sjuk.

Det jobbiga är att dom skickar ut post varje halvår.
Finns det företag som har liknande?
Folksam och Icaförsäkring skickar alla försäkringsbrev digitalt i vart fall (kivra tex) om det var det du var ute efter :)

Folksam och Icaförsäkring skickar alla försäkringsbrev digitalt i vart fall (kivra tex) om det var det du var ute efter :)

Mer eller mindre alla bolag gör det numera men man måste först stämma av med kunden huruvida dom vill ha det. Viktigt eftersom det är en värdehandling och ibland kan kunden exempelvis ha uppgett fel E-mail adress vilket kan strula till det (Med GDPR etc)

Bolaget jag jobbade på innan hade kostnader på ca 24 miljoner kronor per år för breven/posten dom skickade till kunderna - då var inte dom bland dom 4 största försäkringsbolagen i landet ens.

Mer eller mindre alla bolag gör det numera men man måste först stämma av med kunden huruvida dom vill ha det. Viktigt eftersom det är en värdehandling och ibland kan kunden exempelvis ha uppgett fel E-mail adress vilket kan strula till det (Med GDPR etc)

Bolaget jag jobbade på innan hade kostnader på ca 24 miljoner kronor per år för breven/posten dom skickade till kunderna - då var inte dom bland dom 4 största försäkringsbolagen i landet ens.
Japp, så är det ju.
Jag jobbar på ett av de största f-bolagen, vet portokostnaderna, vi gör mkt för att få ner alla miljoner i portokostnad. Hutlösa pengar :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp