Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ang uppdatering till UC

Jag har haft en skuld hos Nordea Finans som är slutbetald i september 2015 och då även avslutad enligt Nordea. Trots detta så står min kreditlimit kvar och även min aktuella skuld pga Nordea inte uppdaterat till UC sedan 31/8-15. Nordea fattar inte vad som blivit fel och den står ju som avslutad hos UC, om jag räknar på antal krediter hos UC är den också borttagen men min fråga är om ni tror att den påverkar mitt kreditbetyg positivt när den blir uppdaterad att min aktuella skuld är 0:-.
Jag klistrar in så ni ser hur det ser ut hos UC.
Nordea Finans Sverig
Kreditlimit 20.000 kr
Utnyttjad kredit 8.334 kr
Reg senast hos UC 2015-08-31
Avslutad 2015-09-30

Den står uppräknad där nere i typ 10-11 månader innan den försvinner även därifrån. Oklart om det påverkar betyget, det framgår ju att den är avslutad, vad det var för belopp vid det tillfället kan ju inte ha någon stor betydelse..

Många säger ju att betyget kan bli bättre om man avslutar krediter och som sagt denna är avslutad, men irriterande att Nordea inte rapporterat in att utnyttjad kredit är 0:-. Enligt de själva ska de ju rapportera detta varje månad så konstigt att det inte är uppdaterat sedan aug 2015. Frågan är om det skulle göra någon skillnad? Jag har precis skaffat abonnemang på mitt kreditbetyg och nu vill man ju gärna sänka det så fort det går!!

Många säger ju att betyget kan bli bättre om man avslutar krediter och som sagt denna är avslutad, men irriterande att Nordea inte rapporterat in att utnyttjad kredit är 0:-. Enligt de själva ska de ju rapportera detta varje månad så konstigt att det inte är uppdaterat sedan aug 2015. Frågan är om det skulle göra någon skillnad? Jag har precis skaffat abonnemang på mitt kreditbetyg och nu vill man ju gärna sänka det så fort det går!!

Jag är relativt säker på att den inte påverkar, eftersom den ju inte räknas in i din nuvarande totala skuld, eller? Alla mina avslutade lån ser ut sådär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp