Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ang större samlingslån tid/ränta?

Är det risk att man får sämre ränta på stort lån 350k tex om man tar det på kortare tid typ 7 år istället för 10 år? Kanske värt att ta på 10 år istället och extramortera? Vad tror vi?

Svårt att säga hur de programmerat in sina botar att agera på när ansökningar kommer in på 7 eller 10 år.

Jag vet faktiskt inte förutom när jag själv var anställd som senior kredithandläggare men enligt mig hade 7 års återbetalningstid större beviljande-grad eftersom de kunderna tenderade att vara bättre.

Svårt att säga hur de programmerat in sina botar att agera på när ansökningar kommer in på 7 eller 10 år.

Jag vet faktiskt inte förutom när jag själv var anställd som senior kredithandläggare men enligt mig hade 7 års återbetalningstid större beviljande-grad eftersom de kunderna tenderade att vara bättre.
När var detta? När jag jobbade med detta så ville man maximera vinsten (men givetvis var 15år en signal på att dom kommer lösa det senare igen med nytt lån). 10-12 var optimala kunder för 3-5 år sen :)

Ja. Man vill maxa men strömmen av 10 års ansökningar visade på sämre kunder än de med 7 års ansökningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp