Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ang deklarationen

Hej!

De är såhär att jag har haft ett spelberoende det senaste året som varit brutalt. Jag har lånat och lånat för att kunna betala tillbaka. Nu sitter jag i skiten när deklarationen kommer. Livrädd över att frugan ska se mina lån då hon inte vet någonting. Har någon något tips på hur man ska göra för att ingen ska se lånen på deklarationen, står dessa på någon speciell sida och kan man riva ut denna? Någon som har samma problem?

Hej!

De är såhär att jag har haft ett spelberoende det senaste året som varit brutalt. Jag har lånat och lånat för att kunna betala tillbaka. Nu sitter jag i skiten när deklarationen kommer. Livrädd över att frugan ska se mina lån då hon inte vet någonting. Har någon något tips på hur man ska göra för att ingen ska se lånen på deklarationen, står dessa på någon speciell sida och kan man riva ut denna? Någon som har samma problem?

Inte visa henne deklarationen?

Hej, jag är i samma skit sits. Ingen vet, försöker dölja för sambon. Försöker hinna hem innan honom för att hinna titta posten o.s.v....skitjobbigt!!! Gällande deklarationen kan man nästa år få den enbart digitalt, men inte detta år. Tror du hon öppnar och tittar i din då? Å andra sidan är det bara en tidsfråga innan våra närmaste får veta....går inte dölja längre snart för min del i alla fall...

Jasse, det är helt sjukt jobbigt. Är fortfarande skriven på annan adress men hon kommer säkert fråga efter den. Vad säger man då? Nej detta är sjukt jobbigt. Ingen vet om mig heller men snart är de nog kört.

Riv sönder den å släng skiten...vet inte vad man har för nytta den, ligger å skräpar hemma i flara år bara...

spelmissbruk

Ja för oss spelmissbrukare är sms lån skit. så lätt och få och fort går det. :-(

Samma här. stackars vi ;( wish im win a millions in lotto ;)

Ja för oss spelmissbrukare är sms lån skit. så lätt och få och fort går det. :-(

Lika illa för vem som än tar det, spelmissbruk eller annan anledning. För mig är det överkonsumtion av allt! Grundar sig från barndomen tror jag, var en tyst grå mus i skolan. Lyxade på med märkeskläder och skit för att bli respekterad. Men inte blev man lyckligare för det...

Vi har alla olika vägar in i skiten. För min del handlade det om vanan att ha en hög inkomst och band upp mig på diverse avbetalningar som inte var några problem när jag hade min normala inkomst.

Efter en längre semester, föräldraledighet, plötslig skada på bilen, missad betalning som sades upp och skulle lösas direkt, samt det faktum att min sambo inte tjänade i närheten av mig så kraschade allt och jag valde att pissa i byxan ett par månader. I början var det varmt och skönt, kopplade lätt bort det faktum att pengarna kom från sms-lån. Ingen mer än jag mådde dåligt av det. Jag hade själv valt att sätta mig i en kunsumtionsnivå som krävde min höga lön, min sambo skulle inte behöva lida för det. Sedan blev det kallt, betalningsförelägganden började avlöpa varandra, jag hade dålig koll på att man kunde ha avbetalningsplaner, vissa erbjöd detta, de flesta lät det gå till fogden. Nätterna bestod i att leta nya lån för att ha råd med 6-7 avgifter på betalningsförelägganden som bara de låg runt 4-5000 kr utöver de andra skulder jag har.

Är idag i full tjänst. Jobbar så mycket övertid jag kan. Försöker undvika nya lån och har blivit något av en rättshaverist, ja om du frågar Inkassobolagen. Suger i mig allt gällande lagar och regler kring inkasso, lån mm för att slippa en anmärkning. Har fortfarande 6-7000 kr i inkassobetalningar varje månad. Har löst en hel del och på vägen lärt mig vilka man skall undvika samt vilka som faktiskt ger dig en chans att lösa din situation.

När detta är över, vilket det snart är så skall jag lägga all tid på mina barn och min familj. De vet ingenting, men denna ständiga oro över pengar tar på krafterna. Kommer alltid känna för er i samma sits. Det räcker med en semester, en plötslig utgift för stt hamba snett här. De med spelmissbruk är det svårare med, ni har det tuffare och behöver professionell hjälp. Varför är det så? Enkelt, tillskillnad från de som hamnat här genom ekonomiskt bortfall så är det tyvärr så att även om ni skulle få någon att lösa er sits så är chansen stor att ni hamnar i skiten igen då det handlar om ett missbruk. Ta den hjälp som finns, och gör det nu!

Lycka till!

Jag känner igen mig i det du skriver Idle. Jag kommer inte ihåg när jag senast fick njuta av min lön. Istället har jag gjort allt för att undvika en anmärkning. Snart är jag fri från dessa förbannade snabblån, men oj vad jobbigt det har varit.

När jag kollar statistiken över hur många som hamnar hos Kronofogden pga sms-lån förundras jag av att inte mer görs från regeringens sida. Dessa företag bryr sig inte om "individen". De skiter fullständigt i om någon lägger sig med en klump i magen varje kväll.

Man får ett jävla självförakt pga dessa lån. Majoriteten av alla som lånar gör det inte för att det är kul, det gör man för att man startat igång en karusell som tyvärr blivit av med sina bromsar. Den vardagliga planen blir helt enkelt att "tjäna tid" för sina lån.

Det är först när man stannar upp och märker att det inte finns någon att låna av som man märker hur djupt i gyttjan man sitter.

Lycka till alla ni som försöker ta er ur skiten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp