Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående Löneutmätning

Hej!
Jag har för tillfället löneutmätning där de drar en summa från min lön varje månad. Jag har haft det i ca 5 månader, och skulderna jag har kommer vara slutbetalda inom 4-5 månader.

Frågan jag behöver hjälp med är då, om jag kommer att få en bil skriven på mig inom den närmsta månaden, riskerar den att bli utmätt? Får KFM någonsorts notis att nu äger jag en bil?

Hoppas någon har lite info! Mvh

Hej!
Jag har för tillfället löneutmätning där de drar en summa från min lön varje månad. Jag har haft det i ca 5 månader, och skulderna jag har kommer vara slutbetalda inom 4-5 månader.

Frågan jag behöver hjälp med är då, om jag kommer att få en bil skriven på mig inom den närmsta månaden, riskerar den att bli utmätt? Får KFM någonsorts notis att nu äger jag en bil?

Hoppas någon har lite info! Mvh
Om de får info vet jag inte, men är det en bil av lägre värde kommer den inte utmätas. När jag hade utmätning sa KFM att min bil, då värd 10000, var under det belopp på fordon som utmäts. Vet dock inte vad Max beloppet är

Har för mig att jag läste någonstans att om skulderna kan betalas genom löneutmätning under ett år så kommer inte Kronofogden att utmäta t.ex. fastighet eller fordon.

Om de får info vet jag inte, men är det en bil av lägre värde kommer den inte utmätas. När jag hade utmätning sa KFM att min bil, då värd 10000, var under det belopp på fordon som utmäts. Vet dock inte vad Max beloppet är

Tack för svar, denna bilen är värd lite mer!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp