Amorteringsfritt för bolån - Gäller alla

Senast redigerad av en moderator:
Dom godkände även för mig på Handelsbanken utan några som helst problem.

Vore intressant att veta om det påverkar framtida kreditansökningar..

Hade önskat att det gick att få hyresfritt ett tag med. Eller löneutmätningsfritt eller betalningsfria månader på skuldsaneringen. Men nä, inga lättnader för de som redan lever på gränsen.

Hade önskat att det gick att få hyresfritt ett tag med. Eller löneutmätningsfritt eller betalningsfria månader på skuldsaneringen. Men nä, inga lättnader för de som redan lever på gränsen.
Har du blivit av med jobbet eller drabbats på annat sätt med minskad inkomst som följd?

Vore intressant att veta om det påverkar framtida kreditansökningar..
Fick mail från Sbab idag om detta de skriver:
"Som bank med fokus på bolån och bostadsfinansiering har SBAB ett stort ansvar för en fungerande bostadsmarknad och samhällsekonomi. Vi tar vårt ansvar bland annat genom att inte bromsa vår kreditgivning, utan vi fortsätter att erbjuda bolån och bostadsfinansiering till privatpersoner, fastighetsbolag och byggbolag, och med ambitionen att göra det till ännu fler."

Har du blivit av med jobbet eller drabbats på annat sätt med minskad inkomst som följd?
Inte jag, men komplicerad historia med maken som fick jobb och direkt utmätning av hans lön och omprövning av min skuldsanering och så på en gång oviss jobbsituation för maken pga Corona.

Inte jag, men komplicerad historia med maken som fick jobb och direkt utmätning av hans lön och omprövning av min skuldsanering och så på en gång oviss jobbsituation för maken pga Corona.
Vi får hoppas på det bästa!

Det har ju inte tillkommit så mycket extra kostnader pga corona, det är ju bara inkomsterna som minskar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp