Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Allt är inte bara elände

Jag har märkt att jag har förändrats sedan de ekonomiska problemen började hopa sig runt 2010, jag njuter mycket mer av det jag har, jag har blivit mycket bättre på att tänka positivt och att ha tillit till att saker löser sig, jag uppskattar livet på ett helt annat sätt, jag förstår bättre andra människor som varit/är nere i det svarta hålet som jag också varit i några gånger, jag gläds med de som har råd och kan unna sig allt möjligt och jag tänker att mina två döttrar är den absolut största skatten och rikedomen jag kan ha! Jag är oerhört envis och målmedveten och triggas av motgångar. När en dörr stängs så ger jag mig inte förrän jag hittar en annan som öppnas, det är egentligen kanske lite sjukligt men det har hjälpt mig på vägen. Men den kanske största vinsten jag fått/lärt mig av allt elände är att jag känner enorm tacksamhet för livet och hälsan!
JAg har också lärt mig av misstagen, det händer ibland att jag har gjort om samma misstag två och kanske tre gånger men då tar hjärnan ett allvarligt snack med mig och jag förstår med samma att jag den här gången måste göra på ett annat sätt!

Det här Forumet har hjälpt mig så oerhört mycket, här finns ni andra lånisar som vet hur det är att ha skulder och att ha hamnat i en ond cirkel. Jag är så tacksam att ni finns, jag är tacksam för att ni delar med er av just era erfarenheter och problem. En tröstande kram är aldrig för långt bort när man tittar in här! Och ni som lyckats... man får energi och hopp av att läsa att det trots allt gick bra för er!

Till oss alla vill jag säga och upprepa: Allt blir bra till slut och är det inte bra så är det inte slutet :) Så vi får fortsätta kämpa, var och en av oss på sitt eget sätt och efter bästa förmåga. Jag har även lärt mig att inte döma andra, aldrig mer! Man kan aldrig veta vad just den personen du har framför dig har varit med om och vilka val den personen tvingats ta.

Sist vill jag berätta två roliga saker som hänt mig idag!
Den första är att när jag loggade in på vårt konto idag för att betala räkningar såg jag att jag på mitt eget konto som oftast är tomt hade nu 3000 kr! Jag bara stirrade på siffrorna och tänkte Men vad nu då! Vad är det för pengar! Så gick jag in på kontot och såg att det var lönen från mitt extra jobb jag har och som jag totalt hade glömt bort att den skulle komma den 25!!!! Det är inte mycket tänker kanske några av er men ni ska veta att jag blir glad när jag hittar en bortglömd 50-lapp i plånboken!
Den andra saken är att jag nu har fått höja min företagskredit hos Svea till 80 000 kr! Så oerhört tacksam! och min hjärna har redan tagit ett mycket allvarligt snack med mig och påmint mig hur det har gått två gånger tidigare när jag kommit över en större summa pengar så den här gången ska jag inte betala skulder med de pengarna utan jag ska tänka hur hade jag gjort om pengarna inte hade funnits? Hur löste jag detta förut? Så jag ska bara logga in så gott som dagligen för att få se svart på vitt att det faktiskt står att pengarna finns där!! Bara det gör att jag kan andas lättare och orkar ta itu med andra saker!

Önskar att det snart vänder för oss alla. Jag har en bra bit kvar, säkert 3 år för de värsta skulderna och efter det ska jag betala tillbaka alla privata lån jag fått av vänner!

Kram på er! Ge inte upp hoppet!

Senast ändrad:
Åh, så glad jag blir att läsa detta Myra jag har följt dig sen du blev medlem och vet hur hårt du har kämpat och fortsätter att kämpa och inte ger upp när du stöter på motgångar. Du är en inspiration för många tror jag för det är så lätt att slukas upp av all skit som det medför att vara skuldsatt och inte orka se ljuset i tunneln som du kan. Så att få 3000 extra på kontot måste kännas fantastiskt så njut av denna dag och andra som denna jag vet du kommer att få, här skiner solen och kanske är våren på väg och det brukar underlätta i alla fall för mig.:):):)

Åh, så glad jag blir att läsa detta Myra jag har följt dig sen du blev medlem och vet hur hårt du har kämpat och fortsätter att kämpa och inte ger upp när du stöter på motgångar. Du är en inspiration för många tror jag för det är så lätt att slukas upp av all skit som det medför att vara skuldsatt och inte orka se ljuset i tunneln som du kan. Så att få 3000 extra på kontot måste kännas fantastiskt så njut av denna dag och andra som denna jag vet du kommer att få, här skiner solen och kanske är våren på väg och det brukar underlätta i alla fall för mig.:):):)
Tack snälla rara ca5tio, blir rörd av dina ord, du är alltid så vänlig och hjälpsam och du är en av dem som ger detta Forum värme :)

Ja du de här 3000 kr, de flyttade jag direkt till ett annat konto och hoppas att jag glömmer bort dem. Jag har massor av konton som jag flyttar pengar emellan, de flesta med 1 kr på men jag har utarbetat ett system och vissa konton är helt heliga och där får jag bara ta från i akutnödläge! tyvärr uppstår "akutnödläge" minst en gång per månad och oftast fler. Men jag inbillar mig att det är ett bra system så det har blivit en rutin nu ;)

Det er det absolut viktigaste å komma ihåg. Det finns alltid en lösning. Själv er jag snart 40, och vet ni vad, jag er nu skuldfri för allra första gång sedan jag var 20. Om rätt under 3 år har jag inga flera anmärkningar hos UC.

Det har varit några extremt tuffa år upp igenom tiden, men visst f... er jag fortfarande her, och mår bättre änn på länge :)

Har även börjat lägga bort norskan på allvar så jag kanske en dag blir en riktig svensk :p

På deg ochså.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp