Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Alla har jätteproblem

När jag läser i alla trådar här så ser jag att det finns ett enormt problem.

Alla snackade förr om vilka långivare som var snabba med att betala ut och sedan förlänga mm. Nu ser jag hur många långivare som inte ens vill svara på frågor mm för de får tydligen inte betalt av oss kunder, istället går påminnelser vidare direkt till inkasso kFM.

Tror verkligen att denna bransch kommer att läggas ner inom 3-5 år för vilka företag tjänar egentligen några pengar?? De tar en risk på oss med höga räntor inga säkerheter, de flesta factoringbolag köper inte dessa fakturor från privatkonsumenter så det kan inte vara lönsamt att låna ut. Tror att UC är den enda utvägen både för sms-företagen och konsumneterna för där får man en helhetsbild om verkliga skulder.

Hoppas lösningen kommer snart och alla tjänar på detta både företag och konsumenter.

tyvärr

tyvärr så stämmer det ekorrehjul! Alla är i hjullet vem vågar stoppa det????

Alla snackade förr om vilka långivare som var snabba med att betala ut och sedan förlänga mm. Nu ser jag hur många långivare som inte ens vill svara på frågor mm för de får tydligen inte betalt av oss kunder, istället går påminnelser vidare direkt till inkasso kFM.

Tror verkligen att denna bransch kommer att läggas ner inom 3-5 år för vilka företag tjänar egentligen några pengar?? De tar en risk på oss med höga räntor inga säkerheter, de flesta factoringbolag köper inte dessa fakturor från privatkonsumenter så det kan inte vara lönsamt att låna ut. Tror att UC är den enda utvägen både för sms-företagen och konsumneterna för där får man en helhetsbild om verkliga skulder.

Hoppas lösningen kommer snart och alla tjänar på detta både företag och konsumenter.

De stora bolagen tjänar mycket pengar och de som har förlängning. Vivus maxlån 1100kr i månaden att förlänga, och många kunder.

De stora bolagen tjänar mycket pengar och de som har förlängning. Vivus maxlån 1100kr i månaden att förlänga, och många kunder.

De och Onea är väl ensamma att låna ut så mycket och bevilja förlängning så det är klart att de tar betalt så mycket då kunderna väljer att förlänga till detta belopp. Men det finns ju möjlighet i alla fall hos Vivus att både delbetala av skulden och förlänga för att få ner skulden och förlängningsavgiften om man inte kan lösa allt. Men nu kommer vi från ämnet att ta uc på smslån gör att vill jag kunna ta ett större lån så går det inte med för många ucfrågor. Jag vill även ha möjligheten att ta ett mindre lån utan att det påverkar min uc. Jag vil också att alla ockerräntor ska försvinna men just nu behöver jag smslånen pga min dåliga ekonomi enbart sjukbidrag

Lösningen är att alla oseriösa försvinner! :) Beviljar man lån så beviljar man även avbetalningsplaner. Beviljar man lån och sedan inte beviljar avbetalningsplaner och har sådana som mig som låntagare så kommer man få se skulden förhalas i så långt som det bara går och de hinner sannolikt gå i konkurs innan innan den drivits in. Jag njuter till fullo då dessa är svin och tar mig för pannan över att behöva se hur det snyftas om oseriösa aktörer i diverse trådar!

Vill vissa individer helt enkelt lida? Är ni spelmissbrukare?

Nej helt seriöst så tror jag att deras fall går hand i hand med att folk lär sig hur inkassolagarna fungerar och därmed inte skiter på sig när ett inkasso kommer. Från det att föreläggandet inkommer så har du egentligen över 2 månader på dig innan du får första brevet från tingsrätten. Detta gör att du har GOD tid på dig att lösa pengar till nämnda skuld. Har du ett spelmissbruk/narkotikamissbruk så finns är det självklart en helt annan sak då du kommer sprätta de pengar som du får ihop.

Folk skulle kunna ta sig ur detta träsk betydligt enklare om de bara visste hur man med lagen i ryggen betade av sina ärenden. Mitt tips är att läsa på, agera och ni kommer vara på god väg ur detta träsk.

Senast ändrad:
Förbjud alla sms lån. Det finns inga bra och seriösa aktörer när det gäller sms lån. Jag undrar om de som är anställda av dessa bolag, ärligt kan berätta för nya bekanta vad de jobbar med. Skulle inte tro det, de skämmer arslet av sig. De vet att branschen de jobbar i är ful, och att de drar ner människor i skiten. Sen att man är så dum att man började med detta har jag ingen att skylla på, men hade sms lånen inte funnits hade man inte stått här idag.

Lösningen är att alla oseriösa försvinner! :) Beviljar man lån så beviljar man även avbetalningsplaner. Beviljar man lån och sedan inte beviljar avbetalningsplaner och har sådana som mig som låntagare så kommer man få se skulden förhalas i så långt som det bara går och de hinner sannolikt gå i konkurs innan innan den drivits in. Jag njuter till fullo då dessa är svin och tar mig för pannan över att behöva se hur det snyftas om oseriösa aktörer i diverse trådar!

Vill vissa individer helt enkelt lida? Är ni spelmissbrukare?

Nej helt seriöst så tror jag att deras fall går hand i hand med att folk lär sig hur inkassolagarna fungerar och därmed inte skiter på sig när ett inkasso kommer. Från det att föreläggandet inkommer så har du egentligen över 2 månader på dig innan du får första brevet från tingsrätten. Detta gör att du har GOD tid på dig att lösa pengar till nämnda skuld. Har du ett spelmissbruk/narkotikamissbruk så finns är det självklart en helt annan sak då du kommer sprätta de pengar som du får ihop.

Folk skulle kunna ta sig ur detta träsk betydligt enklare om de bara visste hur man med lagen i ryggen betade av sina ärenden. Mitt tips är att läsa på, agera och ni kommer vara på god väg ur detta träsk.

Idle då kanske du kanske du kan tala om för mig jur jag ska göra jag har ett lån som skulle ha betalats den 23/3 som jag inte kunde betala till Creditum om det kan hjälpa. Vad händer nu hinner det bli problem för mig innan skatteåterbäringen i juni eller måste jag försöka få något annat lån för att lösa detta. Vad gör jag??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp