Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akassan till kronofogden?

Hej, jag fick i fredags hem ett betalningsföreläggande på en obetald a-kassa. 112kr. Nu är skulden 1016kr. Denna har jag betalt in till sökanden sökanden ha idagr bekräftat betalningen.

Vad jag gör med delgivningskvittot? Bestrida /Slänga/skriva på? Vill verkligen inte ha en betalningsanmärkning pga detta.. . Hjälp

Hej, jag fick i fredags hem ett betalningsföreläggande på en obetald a-kassa. 112kr. Nu är skulden 1016kr. Denna har jag betalt in till sökanden sökanden ha idagr bekräftat betalningen.

Vad jag gör med delgivningskvittot? Bestrida /Slänga/skriva på? Vill verkligen inte ha en betalningsanmärkning pga detta.. . Hjälp
Det ska skrivas på och skickas oavsett har jag för mig.
Där kan du skriva att du har betalt skulden.

Är inte A-kassa frivilligt?
Försäkringsbolag och A-kassa skickar väl aldrig till inkasso/KFM?

En obetald faktura är ändå en obetald faktura.

OK?

Vi på mitt nuvarande försäkringsbolag har mellan 4000 och 6000 obetalda fakturor om dagen (!) vi får inte skicka till inkasso.
Någon som jobbar på ett bolag får gärna rätta mig men mig veterligen skickar INGET försäkringsbolag till inkasso fast din faktura blivit obetalad och sedermera förfallit. Fast försäkringsbolaget faktiskt stått en risk.

Så ja en spade är en spade men en obetald faktura leder absolut inte per automatik till inkasso eller KFM eftersom jag jobbar med fakturor som inte gör det.

Gällande A-kassa så har jag varit med i FTF (Finans och Försäkrings) har varit medlem till och från i 8-9 år och skitit i att betala 10-15 fakturor när jag inte velat vara med där. Aldrig ens fått något mer än "betalar du inte sägs din akassa upP"

Det verkar (för några år sedan också) variera https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3356374

Hade aldrig gått med i en A-kassa som skickar till KFM. Vilket jävla påhitt. Tacka vet jag för FTF dom skickar inte något till Kronofogden utan betalar man inte så sägs den upp så får man istället ta smällen själv om man blir arbetslös.

Ni som har A-kassor som skickar till KFM säg upp dom. Jävla idioti.

Det verkar (för några år sedan också) variera https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3356374

Hade aldrig gått med i en A-kassa som skickar till KFM. Vilket jävla påhitt. Tacka vet jag för FTF dom skickar inte något till Kronofogden utan betalar man inte så sägs den upp så får man istället ta smällen själv om man blir arbetslös.

Ni som har A-kassor som skickar till KFM säg upp dom. Jävla idioti.
Idioti ?
Det är väl inte A-kassans fel att man inte betalar räkningen ?

Det är inte ett försäkringsbolags fel heller om du inte betalar räkningen?
Men däremot är det ditt egna val huruvida du vill ha en hemförsäkring som står risken om någonting inträffar. Har du inte det så betalar dom helt enkelt inte ut ersättning om du får en skada.
Borde vara samma här. Om du inte vill ha en försäkring om du blir arbetslös ska dom inte skicka till KFM.

Eller tycker du att vi i försäkringsbranschen ska tvinga alla att ha en olycksfallsförsäkring exempelvis och skicka fakturor till KFM för att kunden inte vill ha sig själv försäkrad?

Finans och Försäkringstagarnas A-Kassa har aldrig skickat en medlemsfaktura till KFM. Betalar du inte så får du inte ersättning om du blir arbetslös helt enkelt.

Har du betalat hela beloppet på 1016 kr så kan du slänga kvittot! Det viktigaste är att sökanden informerar kfm om att de erhållit betalning! Du kan inte få en betalningsanmärkning pga att du inte skickat in kvittot. Kfm brukar skicka en påminnelse. men har du betalat så släng kvittot. Så har jag gjort förut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp