Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Advisa, Lendo eller Zmarta

Vilken tjänst rekommenderar ni. Vad är skillnaden?

De har mer eller mindre samma banker med några undantag.

Finns två anledningar till att jag föredrar Zmarta och det baseras endast på personliga preferenser.

1. Du kan välja upp till 20 års betalningstid hos vissa av deras långivare. Trots att jag inte planerar att dras med lån i 20 år så kan det minska månadskostnaden om du får ett sådant erbjudande tillfälligt.
2. Du behöver inte ange telefonummer till där du jobbar som hos Lendo t.ex. Trots att chansen att de kommer ringa upp din arbetsgivare är väldigt liten så har det alltid gjort mig lite obekväm då jag jobbat på små företag där inte sekretess osv fungerar på samma sätt som ett stort företag och jag inte skulle vilja få frågan vad det gäller.

De har mer eller mindre samma banker med några undantag.

Finns två anledningar till att jag föredrar Zmarta och det baseras endast på personliga preferenser.

1. Du kan välja upp till 20 års betalningstid hos vissa av deras långivare. Trots att jag inte planerar att dras med lån i 20 år så kan det minska månadskostnaden om du får ett sådant erbjudande tillfälligt.
2. Du behöver inte ange telefonummer till där du jobbar som hos Lendo t.ex. Trots att chansen att de kommer ringa upp din arbetsgivare är väldigt liten så har det alltid gjort mig lite obekväm då jag jobbat på små företag där inte sekretess osv fungerar på samma sätt som ett stort företag och jag inte skulle vilja få frågan vad det gäller.
Och de har flest samarbetspartners som lånar större summor.

Zmarta ringer årligen (av min erfarenhet) för man ska söka igen. Det är väl bra om man har taskig ränta i o f s.
Brukar använda dom eller Lendo generellt men som @Doodles skriver har dom fler partners på högre belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp