Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Ackorduppgörelse kontra skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaffesump" data-source="post: 446418" data-attributes="member: 5855"><p>Jag kan bara berätta om mig själv och jag läser många trådar om just det här med spel. Jag hänger mycket, mycket i olika grupper och spelar väldigt mycket. Nu ska jag inte trigga någon och gör jag det så ber jag om ursäkt för det och inlägget får gärna redigeras om det behövs.</p><p></p><p>Jag spelar. Det är nog ganska tydligt också efter mina inlägg här inne i detta forum. Jag är ingen speltorsk. Jag har kontroll över mitt spelande. Varför spelar jag? För jag tycker det är spännande. Spelar jag för mer pengar än vad jag har? Nej. Har jag förlorat mer pengar än vad jag satsas? Ja, det har jag gjort.</p><p></p><p>När du spelar, det går i perioder. Det går upp och det går ned. Är du proffs så går det också upp och ned men du lever på ditt spelande. Såklart att många drömmer om att leva på spel. Tänk så skönt att kunna ligga hemma i soffan, kasta in en tusing på krysset i Millwall - Dagenham till ett bra odds. Adrenalinet rusar i ådrorna. Jag känner igen det.</p><p></p><p>Spelade själv i lördags för två tusen kronor och fick tillbaka det tredubbla men det var tur, tur och inget annat än tur. Ni som är torskar inom spel, gör inte det, lita in på turen. Sannolikheten att du ska "ha tur" är lika med noll.</p><p></p><p>Jag spelar för att det är roligt och jag har inget beroende och jag är inte torsk heller inom spel. Jag är däremot duktig på det jag gör men jag förlorar också. Allt är inte guld och gröna skogar. Jag har aldrig lånat för att spela. Allt jag spelat för har varit egna tjänade pengar (lön).</p><p></p><p>Detta måste kunna gå att diskuteras öppet - spel. Folk måste kunna prata öppet om detta ämne. Det går bra en period och det går mindre bra under en period.</p><p></p><p>Jag följer personer som lever på spel idag. Jag triggas inte av spel för att dom lever på det. Jag drömmer inte om att leva på betting. Jag har det bra som jag har det. Men jag förstår också och jag har inblick i det, då gräver mycket i det och är medlem i grupper där många spelar för stora summor pengar. Då pratar vi inte några hundralappar utan vi pratar en månadslön och man bettar på en match.</p><p></p><p>Ja, spelberoende måste lyftas mer och accepteras i samhället. Folk måste kunna våga prata om det på alla nivåer. Får man munkavel så vill inte någon, ingen vågar lyfta ämnet.</p><p></p><p><strong>Tänk på att spel ska vara roligt, räkna aldrig med att vinna pengar på spel.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaffesump, post: 446418, member: 5855"] Jag kan bara berätta om mig själv och jag läser många trådar om just det här med spel. Jag hänger mycket, mycket i olika grupper och spelar väldigt mycket. Nu ska jag inte trigga någon och gör jag det så ber jag om ursäkt för det och inlägget får gärna redigeras om det behövs. Jag spelar. Det är nog ganska tydligt också efter mina inlägg här inne i detta forum. Jag är ingen speltorsk. Jag har kontroll över mitt spelande. Varför spelar jag? För jag tycker det är spännande. Spelar jag för mer pengar än vad jag har? Nej. Har jag förlorat mer pengar än vad jag satsas? Ja, det har jag gjort. När du spelar, det går i perioder. Det går upp och det går ned. Är du proffs så går det också upp och ned men du lever på ditt spelande. Såklart att många drömmer om att leva på spel. Tänk så skönt att kunna ligga hemma i soffan, kasta in en tusing på krysset i Millwall - Dagenham till ett bra odds. Adrenalinet rusar i ådrorna. Jag känner igen det. Spelade själv i lördags för två tusen kronor och fick tillbaka det tredubbla men det var tur, tur och inget annat än tur. Ni som är torskar inom spel, gör inte det, lita in på turen. Sannolikheten att du ska "ha tur" är lika med noll. Jag spelar för att det är roligt och jag har inget beroende och jag är inte torsk heller inom spel. Jag är däremot duktig på det jag gör men jag förlorar också. Allt är inte guld och gröna skogar. Jag har aldrig lånat för att spela. Allt jag spelat för har varit egna tjänade pengar (lön). Detta måste kunna gå att diskuteras öppet - spel. Folk måste kunna prata öppet om detta ämne. Det går bra en period och det går mindre bra under en period. Jag följer personer som lever på spel idag. Jag triggas inte av spel för att dom lever på det. Jag drömmer inte om att leva på betting. Jag har det bra som jag har det. Men jag förstår också och jag har inblick i det, då gräver mycket i det och är medlem i grupper där många spelar för stora summor pengar. Då pratar vi inte några hundralappar utan vi pratar en månadslön och man bettar på en match. Ja, spelberoende måste lyftas mer och accepteras i samhället. Folk måste kunna våga prata om det på alla nivåer. Får man munkavel så vill inte någon, ingen vågar lyfta ämnet. [B]Tänk på att spel ska vara roligt, räkna aldrig med att vinna pengar på spel.[/B] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Ackorduppgörelse kontra skuldsanering
Topp