Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ackorduppgörelse kontra skuldsanering

Men varför undrar jag?? Låt saneringen ha sin gång. Du vinner inget på det.
Anledningen är att jag äger 50% av bodtadsrätten, familjen har växt och vi vill gärna flytta större. Säljer vi försvinner dock min del av handpenningen vilket är ett par hundra tusen, pengar som skulle kunna användas av sambon som extra stor kontantinsats när hon ansöker om lån (eftersom jag inte får lån med anmärkningar).

Nu säger jag inte att jag VILL göra detta, jag är extremt glad över min andra chans och möjligheten jag fick när jag blev beviljad skusan, jag utforskar mer mina möjligheter och alternativ.

Anledningen är att jag äger 50% av bodtadsrätten, familjen har växt och vi vill gärna flytta större. Säljer vi försvinner dock min del av handpenningen vilket är ett par hundra tusen, pengar som skulle kunna användas av sambon som extra stor kontantinsats när hon ansöker om lån (eftersom jag inte får lån med anmärkningar).

Nu säger jag inte att jag VILL göra detta, jag är extremt glad över min andra chans och möjligheten jag fick när jag blev beviljad skusan, jag utforskar mer mina möjligheter och alternativ.

Finns inget utrymme i skuldsaneringslagen att avbryta en sanering på egenhand.
Så i värsta fall behöver du betala in hela skulden till alla. Dvs, ingen uppgörelse. Att förhandla när man redan har sanering skulle jag tro kan tolkas som oredlighet mot borgenär eller liknande.

Du kan inte avbryta din skuldsanering men däremot kan du få betala in en klumpsumma istället.
Avbryter du så får du tillbaka alla skulder med ränta under tiden du haft skuldsanering.

Du kan inte avbryta din skuldsanering men däremot kan du få betala in en klumpsumma istället.
Avbryter du så får du tillbaka alla skulder med ränta under tiden du haft skuldsanering.
Så du menar att om jag skulle ha en betalplan som under 5år gör att jag totalt betalar in 500.000kr, så kan jag istället betala in hela summan på 500.000kr nu och sen slippa betala in varje månad kommande 5 år?

Så du menar att om jag skulle ha en betalplan som under 5år gör att jag totalt betalar in 500.000kr, så kan jag istället betala in hela summan på 500.000kr nu och sen slippa betala in varje månad kommande 5 år?
Du måste isf begära omprövning först. Du kan inte bara betala in.
Din anmärkning kommer du ha kvar till saneringens slut.

Du får ompröva och skriva att du fått si och så mycket pengar. Vad utfallet blir kan jag inte svara på.

Nope,

Om du får ut 500k men är skyldig 1 mille så kommer du fortsatt få betala.
Vad du ska betala på din sanering under 5 år har inget med saken att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp