Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Ackordsansökan
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaffesump" data-source="post: 457398" data-attributes="member: 5855"><p>Saken är den att Intrum har tjänat stora summor pengar på dessa två skulder under snart tolv år — enbart genom räntorna som tickat in varje månad.</p><p></p><p>Dessa skulder ingår i min pågående skuldsanering, som avslutas om ett år. Problemet är att min fru står som medlåntagare på båda, vilket komplicerar situationen ytterligare. Som jag nämnde tidigare, betalar vi 3 000 kronor i månaden på varje skuld, men eftersom räntan ligger mellan 900 och 1 100 kronor per månad, så händer det inte särskilt mycket — skulden står i princip still.</p><p></p><p>När vi förhandlade fram en betalningsplan med Intrum från början, ville de ha 20 000 kronor i månaden, alltså 10 000 per skuld. Det var förstås helt orimligt för oss, och till slut accepterade de 3 000 kronor per skuld, totalt 6 000 kronor i månaden. Nu i augusti är det dags för omförhandling, och Intrum kommer säkerligen att vilja att vi höjer betalningen.</p><p></p><p>Med 6 000 kronor i månaden till Intrum, 10 100 kronor till min skuldsanering och en hyra på 7 989 kronor, drar det snabbt iväg till en ganska tung månadskostnad. Därför har jag redan nu en plan för vad jag ska göra när skuldsaneringen är avslutad i mars 2026. Då kommer jag att kontakta Intrum och föreslå en slutbetalning — jag erbjuder att betala 80% av kapitalskulden på båda lånen, mot att de stryker all upplupen ränta. Om de godkänner, är jag redo att betala hela beloppet inom 24 timmar.</p><p></p><p>Jag skulle dock inte bli förvånad om deras svar blir:</p><p>"Vi kan acceptera 80%, men då gäller det 80% av hela skuldbeloppet inklusive räntan."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaffesump, post: 457398, member: 5855"] Saken är den att Intrum har tjänat stora summor pengar på dessa två skulder under snart tolv år — enbart genom räntorna som tickat in varje månad. Dessa skulder ingår i min pågående skuldsanering, som avslutas om ett år. Problemet är att min fru står som medlåntagare på båda, vilket komplicerar situationen ytterligare. Som jag nämnde tidigare, betalar vi 3 000 kronor i månaden på varje skuld, men eftersom räntan ligger mellan 900 och 1 100 kronor per månad, så händer det inte särskilt mycket — skulden står i princip still. När vi förhandlade fram en betalningsplan med Intrum från början, ville de ha 20 000 kronor i månaden, alltså 10 000 per skuld. Det var förstås helt orimligt för oss, och till slut accepterade de 3 000 kronor per skuld, totalt 6 000 kronor i månaden. Nu i augusti är det dags för omförhandling, och Intrum kommer säkerligen att vilja att vi höjer betalningen. Med 6 000 kronor i månaden till Intrum, 10 100 kronor till min skuldsanering och en hyra på 7 989 kronor, drar det snabbt iväg till en ganska tung månadskostnad. Därför har jag redan nu en plan för vad jag ska göra när skuldsaneringen är avslutad i mars 2026. Då kommer jag att kontakta Intrum och föreslå en slutbetalning — jag erbjuder att betala 80% av kapitalskulden på båda lånen, mot att de stryker all upplupen ränta. Om de godkänner, är jag redo att betala hela beloppet inom 24 timmar. Jag skulle dock inte bli förvånad om deras svar blir: "Vi kan acceptera 80%, men då gäller det 80% av hela skuldbeloppet inklusive räntan." [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Ackordsansökan
Topp