Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ackord, vilka bolag är svårast att få hos?

Hej!
Inte aktuellt för mig i stunden men har fått förslag från vissa bolag om ackord och de fick mig att tänka.
vilka bolag är svårast att få ackord hos ? Och hur mycket kan man få ner skulderna om man frågar om ackord?

Hej!
Inte aktuellt för mig i stunden men har fått förslag från vissa bolag om ackord och de fick mig att tänka.
vilka bolag är svårast att få ackord hos ? Och hur mycket kan man få ner skulderna om man frågar om ackord?
Det verkar vara olika, några kan skriva ner skulder med 2000 kr andra 15 000 kr. Läste om just ackord för inte så länge sedan så det finns trådar om det här, hoppas du hittar. Vet också att @johanc84 har skrivit om ackorduppgörelsen.
Har du letat i Forumet?

Hej!
Vad är ackord ?

Ackord är en uppgörelse med ett inkassobolag om att de skriver av en del av skulden. Vanligtvis krävs motprestationen att man betalar det som är kvar på en gång.

T.ex. Jag hade en skuld på 268000 till Intrum. Skulden hade legat där sedan 2011 eller så, och bestod mest av räntor. Intrum gick med på att jag betalade kapitalskulden, och skrev av räntorna.

Ackord är en uppgörelse med ett inkassobolag om att de skriver av en del av skulden. Vanligtvis krävs motprestationen att man betalar det som är kvar på en gång.

T.ex. Jag hade en skuld på 268000 till Intrum. Skulden hade legat där sedan 2011 eller så, och bestod mest av räntor. Intrum gick med på att jag betalade kapitalskulden, och skrev av räntorna.
Okej då förstår jag, visste inte att det hette ackord.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp