Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Accord sanering

Undrar om någon här har erfarenhet utav Accord sanering, hur gick ni tillväga, hur stor procent utav skulden fick ni betala mm.

Jag tyckte att det var svårt. Alla jag hade skulder hos hade en fått lite pengar varje månad (utom de sista typ 5 månaderna) via löneutmätning i 4 år.
De flesta gick med på att jag betalade in hela kapitalskulden och så strök de räntan. Men kapitalet kunde jag inte pruta ner.

Beror nog på hur gamla skulderna är, mina var 5-6 år. Och om de får in pengar ändå..

Ackordsuppgörelse är nog ordet du letar..
Kan lova att det är väldigt olika och beror på typ av skulder, om dom köpts upp av andra etc. Det händer att inkassobolag själv erbjuder ackord för en viss skuld, typ betala 800 kr nu så stryker vi resten, och totala skulden kanske är det dubbla.

Hur urvalen görs är en bra fråga

Ackordsuppgörelse ska det vara så klart, jag undrar därför att jag har fått höra att folk lyckats med sådana uppgörelser där dem betalat så lite som 20-30 % av kapitalskulden, jag vet att det är väldigt individuellt och att de tittat på framtidens betalningsförmåga osv. därför hoppas jag att någon som lyckats med en sådan uppgörelse ser detta och kan skriva ner hur de gick tillväga mm.

Ackordsuppgörelse ska det vara så klart, jag undrar därför att jag har fått höra att folk lyckats med sådana uppgörelser där dem betalat så lite som 20-30 % av kapitalskulden, jag vet att det är väldigt individuellt och att de tittat på framtidens betalningsförmåga osv. därför hoppas jag att någon som lyckats med en sådan uppgörelse ser detta och kan skriva ner hur de gick tillväga mm.
Jag har gjort ett försök med mina långivare och trots att flera av dem får mycket lite pengar via löneutmätningen, så har de inte varit villiga till ackord eller att sänka räntan :(

Jag har gjort ett försök med mina långivare och trots att flera av dem får mycket lite pengar via löneutmätningen, så har de inte varit villiga till ackord eller att sänka räntan :(

Att dom inte går med på sänkt ränta är betydligt mer rimligt än att inte gå med på ackord

Generellt om jag får gissa är det lättare om man har enorma skulder, mångmiljonklassen..

Att dom inte går med på sänkt ränta är betydligt mer rimligt än att inte gå med på ackord
Så då får det bli skuldsanering istället, vad vinner någon på det? Om de bara sänkt räntan så hade jag kunnat betala av hela skulden på 4 år, nu växer skulden istället, även fast jag har löneutmätning på 25 tkr/månad. En del inkassobolag är dessutom så fula att de inte lämnar skulden till verkställighet utan bara låter räntan ticka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp