Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abuni upphör med sina Kredit

Bästa Abunikund,

Sedan ett år tillbaka har Abuni tillhandahållit en kreditmöjlighet för våra kunder.

Abunis ambition med kreditmöjligheten var att komplettera vår grundtjänst med en naturlig kredit, för erbjuda en möjlighet för våra kunder att kunna jämna ut sina kostnadsflöden.

Då förväntningarna kring kredithanteringen har lett till att kundkraven från flertalet kunder har flyttats från vår grundtjänst, till att gälla vår möjlighet att snabbt tillhandahålla korta lån, har vi beslutat att ta bort denna kreditmöjlighet. Marknaden för kortlån är väl utvecklad i Sverige och det finns goda alternativ för de konsumenter som primärt vill erhålla snabba lån.

Abuni kommer fortsatt att fokusera på vår uppskattade tjänst för att bank- och brevlådeoberoende ta emot och hantera våra kunders räkningar och post, med förenklat betalningsflöde mot eget bankkonto, dock utan kredit.

För de kunder som har ett kreditutrymme kopplade till sina abonnemang kommer detta därför att tas bort.

Med vänliga hälsningar,

Abuni Kundtjänst

det hade man kunnat räkna ut. och som sagt det finns aktörer som kan detta med små lån bätre än abuni och då ska man inte hålla på med det.

Ju fast abuni krediten var en bra o billigt alternativ med väldigt låg ränta jämförd med sms lån .

Senast ändrad:
Håller med nick 99 kronor/månad för en kredit på 5000 kronor billigare finns inte så för mig personligen tycker jag det är väldigt tråkigt och jag kommer att säga upp mitt Abuni med omedelbar verkan.

Bästa Abunikund,

Sedan ett år tillbaka har Abuni tillhandahållit en kreditmöjlighet för våra kunder.

Abunis ambition med kreditmöjligheten var att komplettera vår grundtjänst med en naturlig kredit, för erbjuda en möjlighet för våra kunder att kunna jämna ut sina kostnadsflöden.

Då förväntningarna kring kredithanteringen har lett till att kundkraven från flertalet kunder har flyttats från vår grundtjänst, till att gälla vår möjlighet att snabbt tillhandahålla korta lån, har vi beslutat att ta bort denna kreditmöjlighet. Marknaden för kortlån är väl utvecklad i Sverige och det finns goda alternativ för de konsumenter som primärt vill erhålla snabba lån.

Abuni kommer fortsatt att fokusera på vår uppskattade tjänst för att bank- och brevlådeoberoende ta emot och hantera våra kunders räkningar och post, med förenklat betalningsflöde mot eget bankkonto, dock utan kredit.

För de kunder som har ett kreditutrymme kopplade till sina abonnemang kommer detta därför att tas bort.

Med vänliga hälsningar,

Abuni Kundtjänst

vart hittar du detta? på hemsidan eller?

De skickar mejl till alla sina kunder !

Hjälp, har nu en skuld till Abuni jag inte kan betala!!

Hjälp, jag har nu en skuld till Abuni då de tagit bort min kredit och jag kan inte betala den vad gör jag? I vanliga fall återbetalar jag krediten och sen kan jag utnyttja den igen för nya räkningar men nu tog de bara bort den och jag har en skuld på 5000 kronor. De 5000 som Abuni egentligen skulle få måste jag nu använda till att betala räkningar för och blir därmed skyldig Abuni/Gothia istället.

Får inte fram 5000 nu med så kort varsel så kan jag låta Gothia som nu ska ha mina 5000 kontakta mig och jag därmed kan ansöka om en avbetalningsplan på detta??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp