Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

60000 snabbt med skuldsaldo

Hej jag behöver lösa 60.000kr innan måndag kväll vart kan jag vända mig? Har skulder hos KFM :( har ett nystartat AB utan skulder

Har du ett skuldsaldo hos KFM skulle jag säga att det tyvärr är kört.

Hur menar du att ABet skulle kunna lösa dina privata skulder?
Om det är nystartat antar jag att du inte kan ta ut lön eller utdelning från det nu.

Med skulder hos kfm bör verkligen inga lån ges.

Nystartade aktiebolag brukar det krävas borgen, som regel av ägaren/styrelsen eller liknande, och där är problemet med dina skulder igen då. Man vill nog inte låna ut pga otroligt stor risk att du inte betalar sen.

Med skulder hos kfm bör verkligen inga lån ges.

Nystartade aktiebolag brukar det krävas borgen, som regel av ägaren/styrelsen eller liknande, och där är problemet med dina skulder igen då. Man vill nog inte låna ut pga otroligt stor risk att du inte betalar sen.
Hen kan inte låna på AB för att använda pengarna privat. Blir samma som i FTX härvan som är nu.

Hen kan inte låna på AB för att använda pengarna privat. Blir samma som i FTX härvan som är nu.
Det dessutom, är väl olagligt lån enligt aktiebolagslagen eller så.

Det dessutom, är väl olagligt lån enligt aktiebolagslagen eller så.
Ja, du får plocka ut i lön/utdelning osv.

Men blir fruktansvärt dyrt låna för att sedan ge en lön på det beloppet. Men tror inte banker lånar ut till AB på samma sätt idag, i princip gratis att starta och utan någon omsättning så är väl bolaget värt 0 i deras ögon om det inte finns inventarier med värde i bolaget.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp