Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

4Spar sparkonto, någon som har?

Nu när man slutat låna fr 4Finance så kanske man ska låta de betala tillbaka lite :facejoy:
Någon som har sparkonto där?
De har ingen insättningsgaranti så går de i konkurs då är pengarna borta.

Hade aldrig satt in pengarna där , jag tycker insättningsgarantin är ett måste :)

Hade aldrig satt in pengarna där , jag tycker insättningsgarantin är ett måste :)
Ja så känner jag också, i alla fall med just det här bolaget! Klart de kan erbjuda 6% ränta när deras lån har 30-40% ränta.

Ja så känner jag också, i alla fall med just det här bolaget! Klart de kan erbjuda 6% ränta när deras lån har 30-40% ränta.
Ja precis :) och helt plötsligt så kanske dom lägger ner och då är pengarna borta :)

I första anblick verkar det som en smart och bra affärsidé att de finansierar en del av sin verksamhet med pengar från privatpersoner mot högre ränta än de vanliga sparkontona. Men har man som jag haft lån hos Vivus vid flera tillfällen och sett deras värsta sida och hur de binder folk till sina evighets förlängningar av lån och tjänar sjukt mkt pengar på sina ockerlån så blir man inte sugen att stöda dem. Men vet folk som har sina sparpengar där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp