Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

4finance, hur anmäler man dessa skojare?

Jag har ofta kritiserat det här bolaget och deras maffiametoder. Nu har jag fått fullständigt nog.

När det var som värst för några månader sedan fick jag ta ett lån hos dessa, trots en pågående löneutmätning. Nu har en vän till mig, trots kass kredithistorik och färska anmärkningar (16), fått ett lån på 13 000.

Får man i dagens Sverige behandla medborgare på det här sättet? Finns det en möjlighet att sätta stopp för det här ruttna bolaget?

Varför lånar man då,och framför allt har dom ingen större kontroll av sina kunder?.

Anmäl dem hos Datainspektionen för bristande kreditbedömning.

Varför lånar man då,och framför allt har dom ingen större kontroll av sina kunder?.

Det är dumt att låna när man redan är skuldsatt, det vet majoriteten på det här forumet. Men man får inte glömma att den här typen av bolag ska vara skyldiga att kontrollera sina kunder. Det är som att erbjuda knark till någon drogberoende och sedan bli förvånad över att personen inte tackade nej till erbjudandet. Det ska helt enkelt finnas en spärr, så länge historiken visar att personen lider av stora bekymmer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp