Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
4400 kvar på kontot. Hur är det för er?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Janina" data-source="post: 398266" data-attributes="member: 8818"><p>Blir också lite provocerad. Jag kan förstå att man vill "lyxa" till det ibland, det vill vi nog alla. Men man får helt enkelt rätta plånboken efter vad man har råd med. Om du vill leva för dagen när du har pengar för att sen leva på knäckebröd resten av månaden, ja det är ju naturligtvis ditt val, annars får du helt enkelt ändra ditt beteende. </p><p></p><p>Måste lyx ens vara dyrt? Köp en paket opoppade popcorn och poppa själv istället för chips, det är dessutom nyttigare och ni kan tugga på tills det sprutar popcorn ur öronen på er för summan av vad en påse chips kostar. Gör några chokladbollar eller något eget godis istället för att köpa godis om man vill ha lite sött. Man kan äta både god och näringsrik mat utan att det behöver kosta skjortan. Mataffärerna har gott om extrapriser varje vecka och ofta kan man hitta grönsaker billigt både på det som är på säsong för tillfället och många gånger bland "matsmart/matsvinns-lådor. Går dessutom alldeles utmärkt att lägga i tex rivna morötter, linser och andra billiga grönsaker för att spä ut maten man lagar så det räcker till många portioner att både ha till matlåda och middag hemma. Grytor ( och soppor) av alla de slag är billiga att göra och man kan stoppa i lite vad som helst som är billigt och dryga ut med. Går oftast att variera ytterligare med att äta potatis, pasta, nudlar eller ris till, beroende på vad man är sugen på för dagen. Gör några olika rätter och frys in och varva mellan dem så blir det inte tråkigt heller. Även tex tacofärs går spä ut med rivna morötter för att få ut mer av varje portion, ihop med tacokrydda smakar även morötterna tacofärs. Vitkål är billigt och nyttigt, gör egen pizzasallad, passar till många mer rätter än pizza. Köp storpack när det är extrapris och frys in tex fläskkotletter om det är lyx för dig. Grönsaker är ofta billigare i frysdisken än de färska, och är minst lika näringsrika. </p><p></p><p>Följer du dessa egentligen ganska enkla tips, kan jag lova dig att du t o m kan lyxa till det extra ibland och ändå kunna spara några kronor varje månad till en framtida budget. Nu bor jag förvisso ensam, men min matbudget ligger på ungefär mellan 1300-1600 kr varje månad, och jag äter både bra, näringsrikt och går aldrig hungrig, dessutom unnar jag mig både köpepizza, chips, vin och annat onödigt ibland, men inom rimliga gränser för vad ekonomin tillåter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Janina, post: 398266, member: 8818"] Blir också lite provocerad. Jag kan förstå att man vill "lyxa" till det ibland, det vill vi nog alla. Men man får helt enkelt rätta plånboken efter vad man har råd med. Om du vill leva för dagen när du har pengar för att sen leva på knäckebröd resten av månaden, ja det är ju naturligtvis ditt val, annars får du helt enkelt ändra ditt beteende. Måste lyx ens vara dyrt? Köp en paket opoppade popcorn och poppa själv istället för chips, det är dessutom nyttigare och ni kan tugga på tills det sprutar popcorn ur öronen på er för summan av vad en påse chips kostar. Gör några chokladbollar eller något eget godis istället för att köpa godis om man vill ha lite sött. Man kan äta både god och näringsrik mat utan att det behöver kosta skjortan. Mataffärerna har gott om extrapriser varje vecka och ofta kan man hitta grönsaker billigt både på det som är på säsong för tillfället och många gånger bland "matsmart/matsvinns-lådor. Går dessutom alldeles utmärkt att lägga i tex rivna morötter, linser och andra billiga grönsaker för att spä ut maten man lagar så det räcker till många portioner att både ha till matlåda och middag hemma. Grytor ( och soppor) av alla de slag är billiga att göra och man kan stoppa i lite vad som helst som är billigt och dryga ut med. Går oftast att variera ytterligare med att äta potatis, pasta, nudlar eller ris till, beroende på vad man är sugen på för dagen. Gör några olika rätter och frys in och varva mellan dem så blir det inte tråkigt heller. Även tex tacofärs går spä ut med rivna morötter för att få ut mer av varje portion, ihop med tacokrydda smakar även morötterna tacofärs. Vitkål är billigt och nyttigt, gör egen pizzasallad, passar till många mer rätter än pizza. Köp storpack när det är extrapris och frys in tex fläskkotletter om det är lyx för dig. Grönsaker är ofta billigare i frysdisken än de färska, och är minst lika näringsrika. Följer du dessa egentligen ganska enkla tips, kan jag lova dig att du t o m kan lyxa till det extra ibland och ändå kunna spara några kronor varje månad till en framtida budget. Nu bor jag förvisso ensam, men min matbudget ligger på ungefär mellan 1300-1600 kr varje månad, och jag äter både bra, näringsrikt och går aldrig hungrig, dessutom unnar jag mig både köpepizza, chips, vin och annat onödigt ibland, men inom rimliga gränser för vad ekonomin tillåter. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
4400 kvar på kontot. Hur är det för er?
Topp