Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3800kr skuld Kronofogden Utmätning

Hej. Är 19 år gammal och har dålig koll på just detta ämnet. Jag hade skatt att betala och missade det helt vilket ledde till Kronofogden direkt och nu utmätning där dom utmätt ett av mina konton. Jag får dålig info i brevet hem och har egentligen inte så mycket koll, just nu bara en stor Oro. Om någon kan klargöra lite saker om processen osv hade det uppskattats. Skulden är liten (3800kr) men kan inte betala förräns lön.
Mvh, Någon som blivit påkörd av vuxenlivet.

"Dålig info" i brevet? Det framgår väl vad som har tagits från ditt konto? Om hela summan är dragen så är skulden avskriven. Om inte, så borde du ha fått information om löneutmätning.

"Dålig info" i brevet? Det framgår väl vad som har tagits från ditt konto? Om hela summan är dragen så är skulden avskriven. Om inte, så borde du ha fått information om löneutmätning.
801kr blev draget istället för hela skulden.

Och nej, det framstod inte vad som drogs.

Hej. Är 19 år gammal och har dålig koll på just detta ämnet. Jag hade skatt att betala och missade det helt vilket ledde till Kronofogden direkt och nu utmätning där dom utmätt ett av mina konton. Jag får dålig info i brevet hem och har egentligen inte så mycket koll, just nu bara en stor Oro. Om någon kan klargöra lite saker om processen osv hade det uppskattats. Skulden är liten (3800kr) men kan inte betala förräns lön.
Mvh, Någon som blivit påkörd av vuxenlivet.
Ring till Kronofogdemyndigheten så kommer dom förklara på ett bra sätt är mitt råd.
Oftast väldigt bra och trevliga handläggare där.

Och nej, det framstod inte vad som drogs.
Läs beslutet. Brukar formuleras "...intill ett belopp om ****. Kvar på kontot ska kvarstå ****."
Betalar du resterande skuld så är det klart sen.

Det är inte lätt att förstå sig på brev från myndigheter, i synnerhet för ungdomar.
Ring Kronofogden!
De är nästintill alltid trevliga och kan förklara allt hokus pokus.
Det här kommer du att reda upp väldigt snabbt, inget att oroa sig över.

Att prata med Kronofogden är inte alls samma sak som att prata med ett inkassobolag. Kf är väldigt tålmodiga och hjälpsamma och förklarar tills man förstår.
Jag skulle inte säga att du behöver vara orolig då skulden är så liten men då du antagligen fått en anmärkning som kommer att finans i tre år så är väl det som är största skadan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp