Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

200 tusen lån, lösa lån samt köpa bil

Hej. Vill köpa bil snart, kollat på en runt 150-160 tusen. Men tänkte söka 200 tusen för att lösa BN lån samtidigt.

Årsinkomst 330 tusen
Underskott 17 tusen
UC-score 0.5%

Det kom ut en bil igår som jag verkligen vill ha. Ska jag söka hos Lendo eller hos min bank (Swedbank) och ta ett medlemslån?

Om du tror att du kommer att få medlemslånet (via Swedbank) då bör du nog söka där för räntan är ganska mycket lägre och dina förutsättningar verkar vara hyggliga.

Om du tror att du kommer att få medlemslånet (via Swedbank) då bör du nog söka där för räntan är ganska mycket lägre och dina förutsättningar verkar vara hyggliga.
Är det som regel så att du aldrig kan få räntenivåer på Lendo som är i nivå eller lägre än ett medlemslån?

Är det som regel så att du aldrig kan få räntenivåer på Lendo som är i nivå eller lägre än ett medlemslån?

Alltså om man då tar SEB så ligger räntan på deras medlemslån på 4,68% i ränta på 350.000 i blancolån.
Det får ju ses som ganska bra,
Huruvida Lendo kan matcha det kanske jag ska låta vara osagt men OM dom kan det då är det ytterst marginelt, att Lendo erbjuder 350K i blanco under 4% får väl ses som nästintill obefintligt även om det kanske förekommer.

Ok. Tack för svar. Tar och kollar med banken imorgon.

Om du inte har handpenning till bilen rekommenderar jag att du tar den som blanco (och det du ska lösa bort) och resten som billån (tex santander). Fördelen med detta är mindre blanco och ”pant” i form av bilen, plus avsevärd lägre ränta på billån.

I mitt fall ligger billånet på runt 3% ränta och handpenningslånet på 15%... nu i förrgår bakade jag dock in den med 15% i ett befintligt lån med 6%, men alla har inte de förutsättningar att kunna göra det

Hej. Tack för svar. Har inte sökt eller kontaktat banken. Har ett kreditkort genom swedbank på 10 tusen. Får skattepengar nu i början av april. Är det värt och betala av den krediten och avsluta den? Händer det något med betyget då kanske?

Hej. Tack för svar. Har inte sökt eller kontaktat banken. Har ett kreditkort genom swedbank på 10 tusen. Får skattepengar nu i början av april. Är det värt och betala av den krediten och avsluta den? Händer det något med betyget då kanske?
Det lär det göra. En hel del om du använt mkt av de 10 tusen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp