Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

2 frågor gällande Kronofogden.

Hej,
Den 1 april ungefär kommer min sambo hamna hos Kronofogden.
2 frågor gällande detta.

1: När kan hon räkna med att Kronofogden (ungefär) tar hennes första lön? Vilken månad.
2: Vi har i princip bara en soffa,säng och köksbord hemma. Kommer KFM komma hem till oss och ta allt detta nu eftersom lägenheten står på henne?

Hej,
2 frågor gällande detta.

1: När kan hon räkna med att Kronofogden (ungefär) tar hennes första lön? Vilken månad.
2: Vi har i princip bara en soffa,säng och köksbord hemma. Kommer KFM komma hem till oss och ta allt detta nu eftersom lägenheten står på henne?

Det beror på utslagens datum och vad borgenärerna bestämmer sig för. Vissa är endast ute efter utslag. Men dom flesta låter kfm driva in skulderna direkt om möjligheten finns. Skulle första utslaget ske första april så är nog risken stor att aprillönen hinner ryka. Men Lasseman är ju en mästare på den här typen av frågor, så han kan nog svara mer precist.

Hon äger inte lägenheten? Är det hyres är det ingen fara.

Senast ändrad:
De flesta söker inte verkställighet direkt utan gör det separat lite senare.
Jag skulle gissa i maj annars augusti pga semestrar.
Normalt möblemang är inte utmätningsbart.

Hej,
2 frågor gällande detta.

Vi är många som följer Din kamp här ute Terry_ och tycker den är oerhört ledsamt & nu hamnar Din sambo hos Kronofogden... Känns oerhört beklämmande att höra

Jag tror att merparten av människorna i min sits hade antingen tappat sinnet eller tagit sitt liv.
Att jag ens har kvar mitt förnuft är en stor gåta.
Jag har som jag skrev i en annan tråd inte sovit en natt på ett halvår utan att vakna kallsvettig.
Så ert stöd betyder massor för mig.

Gällande detta med att dom tar ifrån lönen, går det alltså verkligen så fort?
Typ några veckor ifrån första utslaget tills att dom hinner se var sambon jobbar ,kontakta arbetsgivaren och allt?

Jag tror att merparten av människorna i min sits hade antingen tappat sinnet eller tagit sitt liv.
Att jag ens har kvar mitt förnuft är en stor gåta.
Jag har som jag skrev i en annan tråd inte sovit en natt på ett halvår utan att vakna kallsvettig.
Så ert stöd betyder massor för mig.

Gällande detta med att dom tar ifrån lönen, går det alltså verkligen så fort?
Typ några veckor ifrån första utslaget tills att dom hinner se var sambon jobbar ,kontakta arbetsgivaren och allt?

Har din kvinna jobbat på samma arbetsplats länge, då går det jävligt fort.

8 månader.

Hon har 18.000 ut och hyran ligger på ca 9000.
Hur kommer KFM hantera detta.

Blir väl totalt ca 500.000....Allt är lån/smslån.

Men framförallt undrar jag hur det blir gällande hyran för hennes inkomst är ju liten men hennes hyra är på 9000 och hon står själv på lägenheten.
Kommer KFM ha invändningar på hyran?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp