Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
18.000 utgifter i mån, har provat samla
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PatrikItaly" data-source="post: 228357" data-attributes="member: 5787"><p>Kopierar från en annan tråd med lite tips a'la lyxfällan: Jag har aldrig varit riktigt så djupt i låneträsket men gjorde en helomvändning tidigare i år och på bara några månader har jag gjort en enorm skillnad. Med en excelfil har jag koll på vilka lån man har, vilken ränta och vilken månadskostnad. Sedan samlar jag en total i slutet av varje månad för blanco, kredit och bolån, som i stort sett är datan som går in i UC score. Då blir det enklare att prioritera vad som skall väck först och vilka som kan vänta.</p><p>I samma flik har jag lagt in månader fram till 2022 och lagt in planen för hur mycket varje kredit bör bli i slutet av månaden. Då blir det enklare att göra bra beslut och förutse tuffa månader när mycket kommer samtidigt.</p><p></p><p>Det har allt att göra med att öka inkomster och minska utgifter.</p><p></p><p>Först prio var att få ner månadskostnader så att man hade så mycket extra kapital över som möjligt, alltså det som blir över när allt är betalt i slutet på månaden vill säga. Förutom att gå igenom långivare till långivare och be om lägre ränta eller längre avbetalning så kollade jag alla utgifter. Bytte hälften av alla försäkringarna, satte ner bilförsäkring till bara halv då den är gammal. Avsluta allt vad netflix och tjänster heter. Dra ner på mat och övrigt. Byta från årsvis betalning till månadsvis så att man får koll på månadskostnaden och inte behöver ta dyr kredit när husförskringen på 5k dimper ner.</p><p></p><p>Flera större aktörer tillåter 3-6 månader utan ammortering i samband med corona. Det gjorde jag på bolån och största krediten, och vips så blåste jag rent på alla mindre saker och hade rejält med marginal när amorteringen sätter igång igen. Många långivare och olika krediter ser illa ut så bättre med fåtalet stora. Hade 5 långivare och 10 krediter i Augusti och går nu ner till 4 givare och 5 krediter. Skall bli intressant på torsdag och se vilken skillnad det gör i UC score.</p><p></p><p>I en annan flik har jag en "dagbok" eller en lista över saker som jag gör eller kommer att göra för att förbättra ekonomin och jag försöker göra i alla fall 4-5 saker per vecka. Sälja prylar på tradera, handla på matsmart, omförhandla försäkring med xx, nedgradera mobilabonnemang, be om lägre ränta, betalningsfri månad, längre avbetalning, utökning av andra lån som släcker krediter med hög månadskonstnad etc. Hela tiden leta efter möjligheter att öka in och minska ut.</p><p></p><p>Och till slut en flik med personlig budget. En mall som jag laddade ner i excel där man fyller i alla sina månadskonstander och ser vad man får över när alla fått sitt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PatrikItaly, post: 228357, member: 5787"] Kopierar från en annan tråd med lite tips a'la lyxfällan: Jag har aldrig varit riktigt så djupt i låneträsket men gjorde en helomvändning tidigare i år och på bara några månader har jag gjort en enorm skillnad. Med en excelfil har jag koll på vilka lån man har, vilken ränta och vilken månadskostnad. Sedan samlar jag en total i slutet av varje månad för blanco, kredit och bolån, som i stort sett är datan som går in i UC score. Då blir det enklare att prioritera vad som skall väck först och vilka som kan vänta. I samma flik har jag lagt in månader fram till 2022 och lagt in planen för hur mycket varje kredit bör bli i slutet av månaden. Då blir det enklare att göra bra beslut och förutse tuffa månader när mycket kommer samtidigt. Det har allt att göra med att öka inkomster och minska utgifter. Först prio var att få ner månadskostnader så att man hade så mycket extra kapital över som möjligt, alltså det som blir över när allt är betalt i slutet på månaden vill säga. Förutom att gå igenom långivare till långivare och be om lägre ränta eller längre avbetalning så kollade jag alla utgifter. Bytte hälften av alla försäkringarna, satte ner bilförsäkring till bara halv då den är gammal. Avsluta allt vad netflix och tjänster heter. Dra ner på mat och övrigt. Byta från årsvis betalning till månadsvis så att man får koll på månadskostnaden och inte behöver ta dyr kredit när husförskringen på 5k dimper ner. Flera större aktörer tillåter 3-6 månader utan ammortering i samband med corona. Det gjorde jag på bolån och största krediten, och vips så blåste jag rent på alla mindre saker och hade rejält med marginal när amorteringen sätter igång igen. Många långivare och olika krediter ser illa ut så bättre med fåtalet stora. Hade 5 långivare och 10 krediter i Augusti och går nu ner till 4 givare och 5 krediter. Skall bli intressant på torsdag och se vilken skillnad det gör i UC score. I en annan flik har jag en "dagbok" eller en lista över saker som jag gör eller kommer att göra för att förbättra ekonomin och jag försöker göra i alla fall 4-5 saker per vecka. Sälja prylar på tradera, handla på matsmart, omförhandla försäkring med xx, nedgradera mobilabonnemang, be om lägre ränta, betalningsfri månad, längre avbetalning, utökning av andra lån som släcker krediter med hög månadskonstnad etc. Hela tiden leta efter möjligheter att öka in och minska ut. Och till slut en flik med personlig budget. En mall som jag laddade ner i excel där man fyller i alla sina månadskonstander och ser vad man får över när alla fått sitt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
18.000 utgifter i mån, har provat samla
Topp