Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

1:handskontrakt med skuldsanering

Jag har haft skuldsaneringen nästan 2 år, det är inräknat hyra pa 10000 men nu har jag sökt dyrare och större närmare jobbe, pa 14000. Kan bostadsformedlingen neka mig då? Kan söka omprövningen efter jag är säker att jag får den eller? Min sambos inkomst har blivit större som skulle faktiskt täcka mellanskillnad.
Vill verkligen få den lght men nu vet jag inte om det blir hinder?

Men kan du få en ny lägenhet med betalningsanmärkning?

Men kan du få en ny lägenhet med betalningsanmärkning?
Du har inga betalningsanmärkningar när du har skuldsanering. Om du inte dragit på dig nya anmärkningar dvs

Du har inga betalningsanmärkningar när du har skuldsanering. Om du inte dragit på dig nya anmärkningar dvs
  • Du har skuldsanering – betalningsanmärkningen finns kvar i fem år från när skuldsaneringen inleddes. Pågår betalningsplanen längre än fem år försvinner uppgiften när betalningsplanen är klar. Vid skuldsanering för företagare är motsvarande tid tre år.
  • Du får en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretagen när vi beslutar att inleda din skuldsanering.
Klippt fr KF:s sida

Hur länge finns uppgifterna om betalningsanmärkning kvar?​

Uppgifterna finns kvar i kreditupplysningsföretagens register olika länge beroende vem du är och din situation.
Det här gäller:
  • Du är en privatperson – betalningsanmärkningen finns kvar i tre år.
  • Du är en juridisk person – betalningsanmärkningen finns kvar i fem år.
  • Du har skuldsanering – betalningsanmärkningen finns kvar i fem år från när skuldsaneringen inleddes. Pågår betalningsplanen längre än fem år försvinner uppgiften när betalningsplanen är klar. Vid skuldsanering för företagare är motsvarande tid tre år.

• Du får en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretagen när vi beslutar att inleda din skuldsanering.
Klippt fr KF:s sida
Mitt fel jag tolkade inte att man har skuldsanering som en betalningsanmärkning.

Man kan inte ha nya betalningsanmärkningar, efter beslutat skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp