Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1,5 miljoner i skulder

Hej!
Jag har varit hos skuldrådgivare och fick fram alla mina lån. Jag är just nu arbetslös och har 0kr i inkomst. Hur funkar det med skuldsanering? Han berättade att jag ej kan få det pga min arbetslöshet. Är det någon i forumet som fått skuldsanering trots att ni har varit arbetslösa?

Som jag förstått det kan man beviljas skuldsanering även om du är arbetslös.

Finns nog både ock..Men har sett flera få avslag just pga arbetslöshet o att man inte kan beräkna inkomst/betalutrymme. Med det sagt, det är så många parametrar som det tas hänsyn till i ansökan så inget är riktigt svart el vitt kan man säga.

Eftersom man tittar på hur stora ansträngningar den skuldsatte har gjort för att minska sin skuldbörda måste det finnas goda skäl till arbetslösheten. Om det finns kan helhetsbedömningen visa att det är skäligt med skuldsanering trots att den skuldsatte är arbetslös. Men det är en försvårande omständighet, tyvärr.

Hej!
Jag har varit hos skuldrådgivare och fick fram alla mina lån. Jag är just nu arbetslös och har 0kr i inkomst. Hur funkar det med skuldsanering? Han berättade att jag ej kan få det pga min arbetslöshet. Är det någon i forumet som fått skuldsanering trots att ni har varit arbetslösa?
Hjälpt min kusin som var sjukskriven länge och fick skuldsannering utan betalningsplan så han betala inget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp