Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
0,1 i kreditbetyg, hur mycket kan jag låna till bra ränta?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="A27" data-source="post: 97732" data-attributes="member: 4258"><p>jag ska prata med ICA, höra mig för med hur dom resonerar med hur mycket jag kan låna på huset, vad dom kan tänkas gå med på utan att ta hit en mäklare, men i "värsta" fall så får jag väl ta hit en mäklare och få värdet uppskrivet rejält, har byggt ut från 75m2 till 120 och har gjort flertalet andra uppgraderingar (nytt tak, solpaneler, ny panel på ena sidan, dragit vattenradiatorer även till utbyggnaden samt bytt ut gamla värmesystemet mot luft/vatten värmepump, och just nu installeras fiber i huset) taxeringsvärdet ligger på 664' och andra hus på samma gata har sålts för 700k 1M 1,5M och i våras en större kåk för 4,7M och då har jag löjliga 345k i lån nu, inga blancolån.</p><p></p><p>det som jag irriterade mig på hos ICA var att dom dels skrev ner frugans inkomst till 0kr, sen hittade dom på att vi skulle göra av med tror det var 19000kr per månad (2 vuxna 1 barn) helt orimliga krav, det räcker ju till oxfillé varje dag och all möjlig annan lyxkonsumtion och ändå få pengar över. (min fru klarar sig nog på 1000kr för mat kläder och telefon, dottern likaså), i alla fall så skulle jag då enligt ICA endast ha 1800kr över till ränta och amortering med den lönen som uppgavs tidigare.</p><p>det känns riktigt ovärdigt om jag ska behöva gå till föräldrarna för att ta med dom som medsökande på ett så litet bolån som jag har som är mindre än min årsinkomst</p><p></p><p>men denna tråd var egentligen ämnad till större blancolån/privatlån. jag kommer troligtvis försöka få först större bolån och sedan ett större privatlån.</p><p>jag hoppas väl på runt 4-6% ränta, 8% och därutöver är helt ointressant, pengarna ska användas till största del till olika investeringar, där största delen är lågrisk, sen kanske det blir en hundring i aktier, jag har en som bör kunna gå upp 50% inom ett år med väldigt liten risk.</p><p>jag bör kunna få 4,68% med SEB. men jag är osäker på storleken som jag bör söka</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="A27, post: 97732, member: 4258"] jag ska prata med ICA, höra mig för med hur dom resonerar med hur mycket jag kan låna på huset, vad dom kan tänkas gå med på utan att ta hit en mäklare, men i "värsta" fall så får jag väl ta hit en mäklare och få värdet uppskrivet rejält, har byggt ut från 75m2 till 120 och har gjort flertalet andra uppgraderingar (nytt tak, solpaneler, ny panel på ena sidan, dragit vattenradiatorer även till utbyggnaden samt bytt ut gamla värmesystemet mot luft/vatten värmepump, och just nu installeras fiber i huset) taxeringsvärdet ligger på 664' och andra hus på samma gata har sålts för 700k 1M 1,5M och i våras en större kåk för 4,7M och då har jag löjliga 345k i lån nu, inga blancolån. det som jag irriterade mig på hos ICA var att dom dels skrev ner frugans inkomst till 0kr, sen hittade dom på att vi skulle göra av med tror det var 19000kr per månad (2 vuxna 1 barn) helt orimliga krav, det räcker ju till oxfillé varje dag och all möjlig annan lyxkonsumtion och ändå få pengar över. (min fru klarar sig nog på 1000kr för mat kläder och telefon, dottern likaså), i alla fall så skulle jag då enligt ICA endast ha 1800kr över till ränta och amortering med den lönen som uppgavs tidigare. det känns riktigt ovärdigt om jag ska behöva gå till föräldrarna för att ta med dom som medsökande på ett så litet bolån som jag har som är mindre än min årsinkomst men denna tråd var egentligen ämnad till större blancolån/privatlån. jag kommer troligtvis försöka få först större bolån och sedan ett större privatlån. jag hoppas väl på runt 4-6% ränta, 8% och därutöver är helt ointressant, pengarna ska användas till största del till olika investeringar, där största delen är lågrisk, sen kanske det blir en hundring i aktier, jag har en som bör kunna gå upp 50% inom ett år med väldigt liten risk. jag bör kunna få 4,68% med SEB. men jag är osäker på storleken som jag bör söka [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
0,1 i kreditbetyg, hur mycket kan jag låna till bra ränta?
Topp