Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

“Snart ringer vi dig” efter ansökan hos Lendo – någon mer?

Nu gjorde jag en låneansökan på Lendo på 250.000. Jag ville egentligen vänta men min ekonomi tar livet av mig och jag HAR väntat i 3 år. Inkomst: 560.000, uc-betyg 0,5. Lån totalt 767.000. Krediter: 50.000 utnyttjat av 70.000. Fick tio förslag där det också tydligt stod på skärmen vilka olika krav bankerna hade. Goda chanser till bevilat lån stod med på minst tre stycken, sedan var det varierade summor på lösenkrav. Några skulle ha kontoverifiering.

Jag valde Resursbank och fick signera direkt. Om inga felaktigheter dyker upp så ska de lösa in mitt collectorlån på 55000 och resten tänker jag lösa in på krediter och Avida. Aldrig i livet att jag sparar en enda krona till nöjen, allt ska samlas! Jag trodde i ärlighetens namn att jag inte skulle få ett enda erbjudande. Räntan blev 7,8.
Hej får man förslag även på helgen?

Nej, inte på det jag valde, Resurs bank. Däremot stod det på några andra erbjudanden att kontoverifiering krävdes. Det valde jag bort, inte för att jag har något att dölja utan för att jag inte gillar det.

Detta med att Lendo ringer vissa och andra inte. Varför är det så? Jag med kass kreditvärdighet såg mitt enda erbjudande direkt (Plus1). Medan en annan person jag känner som sökte såg att han fått 21 erbjudanden men då står det bara för honom att de ska ringa upp, märkligt. Han valde att gå vidare med ett lån hos annan aktör istället för han ville gärna se erbjudanden.

Detta med att Lendo ringer vissa och andra inte. Varför är det så? Jag med kass kreditvärdighet såg mitt enda erbjudande direkt (Plus1). Medan en annan person jag känner som sökte såg att han fått 21 erbjudanden men då står det bara för honom att de ska ringa upp, märkligt. Han valde att gå vidare med ett lån hos annan aktör istället för han ville gärna se erbjudanden.

Hos vilken aktör kan man se alla erbjudanden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp