Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

överlåtna/sålda fordringar

igår kom den dagen jag väntat på, onea sa upp mitt lån i april och chansade med att prioritera betala annat och hoppas ngt inkassobolag skulle ta över istället för kronofogden.
Jag hann precis avbetala risicumnoch vivus tills denna kom i lådan på några dagars mellanrum bara.

Fick brev från gothia att onea ligger hos dem och har haft avbet på risicum och vivus hos dom och betalt cirka 50 000 på 4 månader.

Mina funderingar är:

1. Finns det ngn marknad där bolag säljer fordringar som min till högst bjudande? Min skuld är överlåten till ett bolag till ett bolag jag ALDRIG (ett irländsk bolag, utan svenskt org nummer) hört talas om. Gothia är ombud för den nya ägaren och jag ordnade med en schysst avbetplan på 1 minut.

2. Lånet från onea sades upp i början av maj, har onea låtit det ligga och ticka med ett par tusen i ränts medvetet innan det såldes nu i början av juli för dom hade information om att vivus och risicum blev slutbetalda, som även dom var sålda/överlåtna till andra bolag genom gothia.

Mitt onea lån har gått från 30k till 42k och ska betala 6000/mån - mycket bra belopp tycker jag.

Oftast är de inkassobolagen som köper fordran till ett värde av 40-70% av värdet beroende på hur gammal skulden är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp