Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ärende till betalningsförläggande

Vad innebär om ett företag skickat ärende till betalningsförläggande? Får man betalningsanmärkning? Enligt dom så dras det tillbaka om man betalar in hela summan.

Detta står i mejlet.
****** har skickats vidare för betalningsföreläggande och en betalning på hela beloppet krävs för en återkallelse.

Ja om du inte kan komma överens med dom
Kontakta dom för en lösning ..det sökande företaget alltså

Fick det av avida finans och företaget är strandia finans. Men enligt avida som jag förstår det så om jag betalar in summan som även det står i mejlet så återkallas det. Men om jag betalar in får man då anmärkning?

Men ja fick betala kf kostnader plus månadens avbetalning till avida en gång sen tog de tillbaks de från kf o ja fick fortsätta på avbetalningsplanen.

Men ja fick betala kf kostnader plus månadens avbetalning till avida en gång sen tog de tillbaks de från kf o ja fick fortsätta på avbetalningsplanen.

Men ja tänkte betala in hela summan som är ca 4800. Då skall det dras tillbaka ock då får man ingen anmärkning eller? Det fula är att jag fick påminnelse men sen inget inkassokrav utan direkt att dom ska skicka vidare för betalningsförläggande.

Ring avida, betala in, då drar de tillbaks föreläggandet o de blir ingen anmärkning., när brevet från kf kommer skriver du att du betalt in kravet och bestrider det.

Vad skriver man på ett delgivningskvitto om man har betalat skulden till den sökande? För att inte få anmärkning?

Vad skriver man på ett delgivningskvitto om man har betalat skulden till den sökande? För att inte få anmärkning?

"Jag bestrider ärendet" Sedan kontaktar du den sökande och meddelar dom att återkalla föreläggandet så fort dom ser betalningen. Genom att bestrida ärendet riskerar du ingenting. Lämna aldrig delgivningskvittot blankt om du inte vill riskera att få en anmärkning.

Senast ändrad:
Okej. De har redan återkallat ärendet, bara att jag måste skriva på kvittot iaf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp