Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Övertrassering kredit

Hade övertrassering som jag betalade in förra förra månaden. Kommer det synas nu på uc uppdatering 15e?
Hade betyg 3.5 som sen gick upp till 10 pga övertrasseringen. Hoppas den sjunker tillbaka till 3-4 igen nu när jag betalat in det som var övertrasserat

Hade övertrassering som jag betalade in förra förra månaden. Kommer det synas nu på uc uppdatering 15e?
Hade betyg 3.5 som sen gick upp till 10 pga övertrasseringen. Hoppas den sjunker tillbaka till 3-4 igen nu när jag betalat in det som var övertrasserat

Om du betalade in det förr förra månaden borde det redan synas alternativt ska synas nu den 15e, ja. Betyget borde även rätta till sig efter detta beroende på hur mycket krediten var utnyttjad innan övertrasseringen.

Allt som betalas in innan månadsskiftet syns månaden därpå vid UC's rapportering som sker runt den 15e.

Nuförtiden uppdateras det även löpande från vissa. Så det kan komma uppdateringar dessförinnan.

Som ovan nämnt uppdateras vissa löpande medans andra gör det en gång i månaden.

Har även märkt att även fast en del har uppdaterat kreditutnyttjande så står betyget still tills mitten av månaden ändå.

Som ovan nämnt uppdateras vissa löpande medans andra gör det en gång i månaden.

Har även märkt att även fast en del har uppdaterat kreditutnyttjande så står betyget still tills mitten av månaden ändå.

Det sista är ganska centralt. Allt möjligt uppdateras löpande men betyget utifrån kreditbild är bara en gång i månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp