Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Öppna bankkonto utan UC

Vart kan man öppna utan att dom tar uc?

Nordea tog full UC på mig när jag öppnade konto (inte ens sparkonto, bara 1 vanligt konto + debitkort). Dom kan räknas bort från listan.

Ska ”öppna” på SEB imorgon, dock varit kund innan så vissa tjänster kvar. Återstår att se om dom tar en UC på mig.

LF tog full uc för några år sen

Nordea minns jag inte, men tog när jag tog deras kreditkort (kund där idag)

Ska ”öppna” på SEB imorgon, dock varit kund innan så vissa tjänster kvar. Återstår att se om dom tar en UC på mig.

Jag öppnade bankkonto hos SEB för ca 2 mån sen, dom tog UC på mig då.

Wow… så bankerna tar alltså UC om man vill bli kund hos dom? Det visste jag faktiskt inte… Blir man nekad om man har t.ex betalningsanmärkning(ar) ?!

Dock gör väl inte Swedbank det för jag har förstått att dom MÅSTE upplåta konton till alla som vill (utifrån avtal med staten).

SEB tar vet jag där har jag mitt konto nu

Wow… så bankerna tar alltså UC om man vill bli kund hos dom? Det visste jag faktiskt inte… Blir man nekad om man har t.ex betalningsanmärkning(ar) ?!

Dock gör väl inte Swedbank det för jag har förstått att dom MÅSTE upplåta konton till alla som vill (utifrån avtal med staten).
Öppna konto får du med det betyder ju inte att dom struntar i att ta en kreditupplysning.

finns om jag minns rätt undantag att bli nekad det också, men det ska vara typ penningtvätt, missbruk mot bank osv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp