Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doodles" data-source="post: 332110" data-attributes="member: 5712"><p>Har lite små tips:</p><p>1. Har tyvärr inte tillgång till fiber men har bredband hemma via jacket. Jag kan bara ha Telia som leverantör och de annonserar bara dyra TV paket. MEN det finns ett baspaket som 'bara' kostar 199kr/m med alla 14 baskanalerna inkl play. Man måste dock fråga efter det....</p><p>2. Bytt telefon abbonemang till Vimla 140kr/m, hade Tre innan (349kr/m).</p><p>3. Kolla PLUTO, gratis streaming inkl reklam.</p><p>4. Youtube har faktiskt en hel del gratis program de visar.</p><p>5. Köp mat på matsmart! Sparat mycket pengar och ändå haft möjlighet att kunna unna mig pga de låga priserna.</p><p>6. Gå igenom huset och upptäck alla saker man kan sälja via Tradera eller Marketplace. Tycker blocket har tappat sitt fullständigt. Använd kartongerna från Matsmart till emballage när man skickar saker.</p><p>7. Har golvvärme i badrummet som tyvärr är svindyrt. Ska ha el-element istället med timer inställt när jag vet att jag skall duscha.</p><p>8. Har STORT hus, dvs dyra uppvärmingskostnader. Ska flytta till bottenvåningen (har '2' vardagsrum) och enbart använda badrummet på ovanvåningen. Minskar rejält med elförbrukning och uppvärmning.</p><p>9. Var lite förutseende, har bundet bolån till 2,74% i 5 år. ni som har rörligt, än så länge går det att förhandla med bankerna.</p><p>10. Har rörlig elpris per timme. Dvs planerar när diskmaskinen och tvättmaskinen skall igång.</p><p>11. Eldar med ved i kaminen (har otroligt mkt tur att mina bästa vänner säljer ved=gratis).</p><p>12. Värmepanna med pellets och även här föutseende; har källaren full med ca 4 månadersförbrukning. (köpt för 2600kr/pall, nu ligger priser på 4200kr)</p><p>13. OM elen blir dyrare än 5kr/kw kommer jag att stänga av huset och flytta in hos vänner. Tips är att ta in inneboende. </p><p>14. Dragit ner på bilresandet rejält. Bara när det gäller. Samt upptäckt 2 tankställen som konkurrerar med varandra och ligger i snitt 1,5kr billigare än Q-star! </p><p>Planerar mycket inför framtiden:</p><p>Kaminfläkt skall köpas.</p><p>Solpaneler men behöver byta tak innan.</p><p>Hade väldigt gärna velat ha Orbitek dusch, men det blev lite för mkt denna gång.</p><p></p><p>Ha koll på vad som kommer att ske och försök ta höjd!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doodles, post: 332110, member: 5712"] Har lite små tips: 1. Har tyvärr inte tillgång till fiber men har bredband hemma via jacket. Jag kan bara ha Telia som leverantör och de annonserar bara dyra TV paket. MEN det finns ett baspaket som 'bara' kostar 199kr/m med alla 14 baskanalerna inkl play. Man måste dock fråga efter det.... 2. Bytt telefon abbonemang till Vimla 140kr/m, hade Tre innan (349kr/m). 3. Kolla PLUTO, gratis streaming inkl reklam. 4. Youtube har faktiskt en hel del gratis program de visar. 5. Köp mat på matsmart! Sparat mycket pengar och ändå haft möjlighet att kunna unna mig pga de låga priserna. 6. Gå igenom huset och upptäck alla saker man kan sälja via Tradera eller Marketplace. Tycker blocket har tappat sitt fullständigt. Använd kartongerna från Matsmart till emballage när man skickar saker. 7. Har golvvärme i badrummet som tyvärr är svindyrt. Ska ha el-element istället med timer inställt när jag vet att jag skall duscha. 8. Har STORT hus, dvs dyra uppvärmingskostnader. Ska flytta till bottenvåningen (har '2' vardagsrum) och enbart använda badrummet på ovanvåningen. Minskar rejält med elförbrukning och uppvärmning. 9. Var lite förutseende, har bundet bolån till 2,74% i 5 år. ni som har rörligt, än så länge går det att förhandla med bankerna. 10. Har rörlig elpris per timme. Dvs planerar när diskmaskinen och tvättmaskinen skall igång. 11. Eldar med ved i kaminen (har otroligt mkt tur att mina bästa vänner säljer ved=gratis). 12. Värmepanna med pellets och även här föutseende; har källaren full med ca 4 månadersförbrukning. (köpt för 2600kr/pall, nu ligger priser på 4200kr) 13. OM elen blir dyrare än 5kr/kw kommer jag att stänga av huset och flytta in hos vänner. Tips är att ta in inneboende. 14. Dragit ner på bilresandet rejält. Bara när det gäller. Samt upptäckt 2 tankställen som konkurrerar med varandra och ligger i snitt 1,5kr billigare än Q-star! Planerar mycket inför framtiden: Kaminfläkt skall köpas. Solpaneler men behöver byta tak innan. Hade väldigt gärna velat ha Orbitek dusch, men det blev lite för mkt denna gång. Ha koll på vad som kommer att ske och försök ta höjd! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m
Topp