Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återkrav från CSN

Hej,

Är det nån som här haft erfarenhet återkrav från CSN hur snabba de att skicka återkrav brev? Kollade och loggar in på CSN sida den 31 May fick mail från csn att jag kommer betala tillbaka pengarna som jag inte rätt till måste betala sista juni. Eftersom det blev studieavbrott pga nödstuation jag åkte hem i mitt hemland.. Tacksam nån som kan svara:)

Ring dem bara, myndighet, de ska ta reda på allt man frågar och du blir inte straffad för att fråga.

Om du fått per mail är det inte säkert du ska få något brev fysiskt

Tror dom inte är omöjliga att göra en avbetalningsplan med.

Om du fått per mail är det inte säkert du ska få något brev fysiskt

Hej,

Tack, ja, jag fått mail om information från de och jag ser på min csn sida ”aktuellt skuld ”på 8tusen måste betala sista juni.

Min erfarenhet är att betalplan går att få men ofta är ganska hårda, höga belopp

Jag fick ett återkrav på 20 000 pga för hög inkomst. Jag anmälde inkomsthöjningen själv och fick återkrav via mejl/mina sidor inom några dagar.

För att få en avbetalningsplan så skickar man in ett fysiskt brev, blankett laddas ner från CSN:s hemsida. Jag angav att 20 000 är orimligt att betala i en klumpsumma då det motsvarade hela min månadsinkomst, och föreslog 3 000/månad. Fick senare ett nytt mejl om att betalplanen godkänts.

Jag fick ett återkrav på 20 000 pga för hög inkomst. Jag anmälde inkomsthöjningen själv och fick återkrav via mejl/mina sidor inom några dagar.

För att få en avbetalningsplan så skickar man in ett fysiskt brev, blankett laddas ner från CSN:s hemsida. Jag angav att 20 000 är orimligt att betala i en klumpsumma då det motsvarade hela min månadsinkomst, och föreslog 3 000/månad. Fick senare ett nytt mejl om att betalplanen godkänts.

Hej, alltså de skickar ingen återkrav brev via posten? Allt går elektronisk csn sida ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp