Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återbetalning kronofogden

En snabb grej men ska få tillbaka pengar från kfm för att tandläkare besök . Hur snabba brukar dom vara på att betala ut ? Någon som kan berätta hur det var för er ?

En snabb grej men ska få tillbaka pengar från kfm för att tandläkare besök . Hur snabba brukar dom vara på att betala ut ? Någon som kan berätta hur det var för er ?
Du har löneutmätning då antar jag? Först måste dom ju då få in avdraget på lön. Jag har fått återbetalningar vid 2 tillfällen och det har tagit 11 dagar från lön ena gången och 14 dagar från lön andra gången.

Kanske har mina återbetalning gått ovanligt långsamt? Det var strul från arbetsgivaren med felaktig information till KFM första gången och andra var runt jul så kanske påverkade tiden. Har du fått utbetalt än? När fick du lön?

Behöver man skicka in kvitto till kfm när man vart hos tandläkaren? Eller skall man få kostnadsförslag innan o sen lämna in till kf?

Behöver man skicka in kvitto till kfm när man vart hos tandläkaren? Eller skall man få kostnadsförslag innan o sen lämna in till kf?
Man får inte behålla extra för all tandvård. Undersökningar och enklare lagning ska klaras med förbehållet har jag fått till mig. Större åtgärder eller akuta åtgärder kan man få behålla extra för. Man ska få ett kostnadsförslag och lämna in. Undantag kan göras för akut tandvård som inte kan vänta. Så var det för mig, skulle bara göra en undersökning men hade ont och det visade sig att en tand var akut illa därann och tandläkaren lagade den direkt. Jag förklarade det och skickade räkningen där det också framgick att det var akut till KFM och ska nu få det beloppet extra att behålla denna månad.

Huvudregel är innan.
Kan bli nej också

Kanske har mina återbetalning gått ovanligt långsamt? Det var strul från arbetsgivaren med felaktig information till KFM första gången och andra var runt jul så kanske påverkade tiden. Har du fått utbetalt än? När fick du lön?
Vad var det för felaktig information från arbetsgivare till kfm? Jag har fått löneökning på 700kr i månanden och är rädd för att dom ska kika runt och dra av dom i fall jag ansöker om tandvårds hjälp från KFM.

Vad var det för felaktig information från arbetsgivare till kfm? Jag har fått löneökning på 700kr i månanden och är rädd för att dom ska kika runt och dra av dom i fall jag ansöker om tandvårds hjälp från KFM.
Varför vill du inte bli skuldfri?

Varför vill du inte bli skuldfri?
Min arbetsgivare har inte informerat KFM gällande min löneökning på 700kr , dessutom så är det skulder som aldrig tar slut . Det var klantigt gjort och mår dåligt över det. Jag vill gärna bli av med det . Jag har jobbat och aldrig sjukskrivit mig samtidigt som dom drog pengarna. Förhoppningsvis så kommer jag ansöka om skuldsanering inom en snart framtid och hoppas på det bästa. Dom har kört löneutmätning i 3 år snart och man vill ju ha ett liv som alla andra. Men har du något svar till min tidigare fråga angående om dom kollar på min lön i fall jag ansöker om ett eventuellt paus för tandvårds behandling?Dom har inte märkt något hittills och vill ändra på det efter behandlingen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp