Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återbetalning av löneutmätning vid inledande

Jag hittar inte riktigt svaret på min fråga. Tänkte om någon här kanske vet helt säkert.

Om jag tex fått inledande idag då tar det några dagar, som jag har förstått det, innan min arbetsgivare får beslutet om att löneutmätningen ska upphöra således kommer lönen i november ändå utmätas.

Får jag tillbaka dom pengarna eftersom beslut om inledande kom egentligen innan pengarna drogs av kfm?

Jag hittar inte riktigt svaret på min fråga. Tänkte om någon här kanske vet helt säkert.

Om jag tex fått inledande idag då tar det några dagar, som jag har förstått det, innan min arbetsgivare får beslutet om att löneutmätningen ska upphöra således kommer lönen i november ändå utmätas.

Får jag tillbaka dom pengarna eftersom beslut om inledande kom egentligen innan pengarna drogs av kfm?
Det troliga är att du får pengarna tillbaka. Jag fick inledande ett par dagar efter att lönen betalats ut men fick tillbaka de pengarna som dragits för löneutmätningen.

Det troliga är att du får pengarna tillbaka. Jag fick inledande ett par dagar efter att lönen betalats ut men fick tillbaka de pengarna som dragits för löneutmätningen.
Tack för snabbt svar! :).

Tog det många dagar innan du fick tillbaka pengarna?

Ja du får dem återbetala om dem inte redan betalat in till kronofogden och dem fördelat pengarna men är så pass tidigt i månaden att det säkert är lungt

Jag fick inte pengar tillbaka, jag hörde förvisso inte av mig angående det heller om det nu är något man bör göra.

Jag fick inte pengar tillbaka, jag hörde förvisso inte av mig angående det heller om det nu är något man bör göra.
Nej det skall man inte behöva men är det så har KFM hunnit fördela ut pengarna så får man inte tillbaka de.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp