Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återbäringen, testa att jämka och se hur det går

Denna månaden ska jag testa att jämka och se hur det går , kommer få behålla ungefär 8k mer rena pengar . Sen en liten fråga med , om man har skulder hos kronofogden när återbäringen kommer så har jag fattat att den tar dom och kvitta mot skulderna ... så om man tex bara nästan betala ränta i löneutmättning så måste ju skulderna minska rejält när återbäringen kommer ?? För normalt är runt 40-50 k för mig ...

Fast med jämkning i år, med rätt räntebelopp, får du ju ingen återbäring nästa år...

Fast med jämkning i år, med rätt räntebelopp, får du ju ingen återbäring nästa år...
Helt riktigt! Fast tror jag kommer få pengar tillbaka för dom har räknat för lite garanterat... fick 52k tillbaka förra året...I år har dom räknat på att jag ska få tillbaka du t 35-40...fast jag betalat mer ränta i år :)

Och ja, kfm tar återbäringen direkt om du har skuld hos dem.

Beror ju på hur mycket av det du är skyldig som är ränta, för den betalas först.
Jo fast om du har löbemöttning och det räcker precis och bara det är räntan...så borde ju det gå bara på skulden eftersom löneutmättning täcker räntan

Jo fast om du har löbemöttning och det räcker precis och bara det är räntan...så borde ju det gå bara på skulden eftersom löneutmättning täcker räntan
Jo, som sagt, det beror ju på hur stora skulder man har och hur mycket som är ränta vs kapital. Har du betalt ränteskulden via utmätning har du ju ingen aktuell ränteskuld och då betalas det ju på kapitalet. Om det räcker beror ju på skuldens storlek och hur mycket återbäring du får.

Jo, som sagt, det beror ju på hur stora skulder man har och hur mycket som är ränta vs kapital. Har du betalt ränteskulden via utmätning har du ju ingen aktuell ränteskuld och då betalas det ju på kapitalet. Om det räcker beror ju på skuldens storlek och hur mycket återbäring du får.
Då har jag tänkt helt rätt faktiskt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp