Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Årsinkomst - Påverkan på UC

Som rubriken lyder så är ja lite nyfiken på att veta hur stor betydelse årsinkomst har på UC. Kan förstå att det blir positivt om man får en ökad årsinkomst efter t.ex varit student och sedan gått över till heltidsarbete. Dock hur är det om man har haft jämn årsinkomst och/eller stor årsinkomst under åren?

Exempelvis så hade ja en årsinkomst på över 800.000 kronor förra året. I år hamnar jag snett över samma summa men kommer det ens ha någon stor påverkan på UC? Förra året märkte ja ingen skillnad när min årsinkomst ökade markant från tidigare år.

Tack!

Förmodligen ingen skillnad.
Du kan ha hög inkomst, noll lån/krediter/förfrågningar och ändå ligga över 0,1 i betyg.
Uppdateras så småningom men kan ta tid, för min del tog det ett år efter slutamorterad bolån.
Man hamnar i nån specifik grupp som höginkomsttagare och logaritmerna stämmer inte.

Du kan ha hög inkomst, noll lån/krediter/förfrågningar och ändå ligga över 0,1 i betyg.
Uppdateras så småningom men kan ta tid, för min del tog det ett år efter slutamorterad bolån.
Man hamnar i nån specifik grupp som höginkomsttagare och logaritmerna stämmer inte.
Jag tänkte också att det eventuellt skulle uppdateras, frågan är bara när.

Låter som jag har höga förhoppningar med årsinkomst.. förstår att det är vilseledande för eventuella krediter/lån hos banker men tänker mer för en själv om det gynnar sitt UC ändå.

Exempelvis så bryr sig inte min bank om årsinkomsten för bedömning av bolån enligt 4.5x beräkningen utan allt handlar om lönen från ditt primära heltidsjobb som de utgår ifrån. Trodde förut att detta var en givande faktor, men visade sig att förutsättningarna behövde vara att årsinkomsten enbart kom från ett jobb och inte flera vilket är oerhört osannolikt.

Det beror på ökningen ökar du 10-20 procent händer garanterat något. Det jag annars vet påverkar massor är när det händer något med underskott av kapital dvs om det ökar eller minskar. Det påverkar ditt betyg massor

Så är det för mig. Förra året löste jag de två lån jag hade kvar. Årsinkomst 900K+, noll lån samt noll FF. Ökade från 0.2 till 0.6 i UC-score.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp