Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Årsinkomst och skuldsanering/ omprövning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="conversar roto" data-source="post: 128514" data-attributes="member: 4205"><p>Jaha, hur ofta ska man behöva göra detta för att förekomma borgenärerna? Min inkomst är inte stabil, den går upp och ner beroende på arbetsbörda (har inte månadslön). Jag har angett en summa till skuldsaneringshandläggaren innan mitt beslut och den summan är grundlönen på en heltid. Hon sa då att kfm inte begär att man ska jobba mer än heltid men jag menade, och sa även till henne, att det blir övertid ibland men att jag förvisso måste va försiktig eftersom jag har gått in i väggen och nyligen kommit ut därifrån. </p><p>Nu visade det sig att 2018 tjänade jag ca 50 000 mer än den årsinkomsten som står i skuldsaneringsbeslutet men det var ju DÅ och det är inte bestående. Varför ska jag ansöka om omprövning då? 2019 kommer också se annorlunda ut pga att jag jan-feb nu har jobbat övertid men det vill jag inte fortsätta med. Ska man behöva ansöka om omprövning i tid och otid när man ser att inkomsten inte är på kronan som i ansökan? Vanligt lönepåslag görs ju dessutom med ca 1500 varje år också och i slutet av saneringen kanske den är uppe i 4-5000? Står dock i KFM:s dokument att det regelbundna årsmässiga lönepåslaget inte räknas. Det ska ju betänkas också att normbelopp också ökar varje år och kronan minskar i värde mm mm. </p><p></p><p>Blir så trött på att hela tiden vara rädd för borgenärer :-( Bara så ni vet så kan man INTE slappna av iom skuldsanering för det känns som att vad som helst som kan gå fel, kommer göra det, och borgenärer kommer göra sitt för att saneringen ska upphävas :-(</p><p>Fick dessutom en jävla skattesmäll på 10 000 som min hittills insparade buffert kommer gå till, vad händer nu om jag får en oförutsedd utgift som man hänvisas till bufferten för?</p><p>Fan, mitt liv suger åsnepung.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="conversar roto, post: 128514, member: 4205"] Jaha, hur ofta ska man behöva göra detta för att förekomma borgenärerna? Min inkomst är inte stabil, den går upp och ner beroende på arbetsbörda (har inte månadslön). Jag har angett en summa till skuldsaneringshandläggaren innan mitt beslut och den summan är grundlönen på en heltid. Hon sa då att kfm inte begär att man ska jobba mer än heltid men jag menade, och sa även till henne, att det blir övertid ibland men att jag förvisso måste va försiktig eftersom jag har gått in i väggen och nyligen kommit ut därifrån. Nu visade det sig att 2018 tjänade jag ca 50 000 mer än den årsinkomsten som står i skuldsaneringsbeslutet men det var ju DÅ och det är inte bestående. Varför ska jag ansöka om omprövning då? 2019 kommer också se annorlunda ut pga att jag jan-feb nu har jobbat övertid men det vill jag inte fortsätta med. Ska man behöva ansöka om omprövning i tid och otid när man ser att inkomsten inte är på kronan som i ansökan? Vanligt lönepåslag görs ju dessutom med ca 1500 varje år också och i slutet av saneringen kanske den är uppe i 4-5000? Står dock i KFM:s dokument att det regelbundna årsmässiga lönepåslaget inte räknas. Det ska ju betänkas också att normbelopp också ökar varje år och kronan minskar i värde mm mm. Blir så trött på att hela tiden vara rädd för borgenärer :-( Bara så ni vet så kan man INTE slappna av iom skuldsanering för det känns som att vad som helst som kan gå fel, kommer göra det, och borgenärer kommer göra sitt för att saneringen ska upphävas :-( Fick dessutom en jävla skattesmäll på 10 000 som min hittills insparade buffert kommer gå till, vad händer nu om jag får en oförutsedd utgift som man hänvisas till bufferten för? Fan, mitt liv suger åsnepung. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Årsinkomst och skuldsanering/ omprövning
Topp