Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Året mitt lån sjönk till under en miljon?

Hej alla,
Har haft ett spelmissbruk och dragit på mig massa skulder. Har varit spelfri i nästan tre år och gått från 14 lån och krediter till tre lån.
Mitt senaste lån är bank norwegian. Hade två santanderlån som jag löste, snitträntan blev högre men ville ha ett lån och eftersom jag använder norwegians kreditkort till alla mina inköp så tänkte jag att jag skulle bli mer peppad till att amortera extra om jag såg lånet varje gång jag kollar mina inköp på kreditkortet (nollar det varje vecka, så handlar inte mer än jag skulle ha gjort med mitt debetkort). Kanske var det dumt men tror på riktigt att jag kommer tjäna på det i långa loppet.

Anledningen att jag skriver denna tråd är att jag vill peppa mig själv till att se att lånen sjunker, saaaakta men säkert. Har varit så arg och ledsen på mig själv men orkar ärligt talat inte slå på mig själv längre. Alla runtomkring mig har förlåtit och glömt men jag själv måste hela tiden se ner på mig själv av någon anledning. Ser nya året som en ny tid och en ny möjlighet, har ändå snart tre år av total spelfrihet i ryggen.

Har i år tjänat ca 38000kr/mån brutto.
Minskat norwegianlånet från 190 399 till nuvarande sen 15/11, målet är att amortera minst 3000kr extra varje månad.

Nordax 368 400 7,9% 3305kr/mån
Remember 483 500 8,64% 4954kr/mån
Bank norwegian 183 800 11,49%
2469kr/mån

=1 035 700kr och 10 728kr/mån

Håller tummarna.
Har du haft högre lön innan? Det är ju lån med ganska mänskliga villkor trotsmer än dubbla inkomsten

Jag har legat runt 500k de senaste åren, men har detta år inte fått jobba lika mycket övertid. Har har bolån som är under 50% och är gift så antar att det spelat in. Tack för tummarna

Från 14 till 3 står inte på före du är nere på 2. Bra jobbat!

Kan tala om att nordax var 14% från början och remember 5,95%. Nordax är väldigt välvilliga om man har förslag från andra banker samt om man alltid skött sina betalningar.

Från 14 till 3 står inte på före du är nere på 2.

Från 14 till 3 står inte på före du är nere på 2. Bra jobbat!
Tack snälla, kämpar för att visa bolånebanken att vi är betalningsförmögna. Har inte kollat än men gissar på att de säger nej och har gissat på det sen 2021 (min man har också privatlån men med bättre villkor än mig och tyvärr delvis på grund av mig) men målet är att bekämpa inflationen och att visa att vi både vill och kan betala våra lån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp