Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Ångest, stress, hopplöshet! Snälla hjälp mig.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 414414" data-attributes="member: 3402"><p>Skönt att höra, låter som en klok lösning. Registrera dig på spelpaus också + verkligen gå på dessa möten hos spelberoendegruppen då det är positivt för din skälighet för framtida skuldsanering, men också för att hjälpa dig bli av med beroendet.</p><p>Jag tycker att när du släpper allt annat att du ska betala bort dom absolut senaste, speciellt med tanke på hur nya dom är. För ju längre tillbaka sen senaste lånet du har, destå bättre skälighet har du skuldsanering.</p><p></p><p>Säg att du skickar in en ansökan, om du är säker på att du kan betala bort dessa 3 lån till exempel på 6 månader innan ansökan hanteras så ska du inte nämna dom lånen eller ta med dom i ansökan. Dom ska bara vara borta. Så att ditt senaste lån blir längre tillbaka i tiden.</p><p>Du kan tjäna ganska mycket tid (kanske tom 1 år) på att köpa dig till skälighet på detta sätt. Delvis att du blir beviljad ett år tidigare genom att tex dessa 3 lån inte finns med i framtida ansökan. Kan du lösa dom 4-5 senaste så är det ändå bättre.</p><p></p><p>Jag hade verkligen räknat på detta före du släpper. Hur många av dom <strong><u>senaste </u></strong>lånen hinner du betala av på de närmaste 7-8 månaderna innan löneutmätning börjar. Tror du att du hinner betala av 3,4 senaste lånen eller kanske tom 5 på den tiden, då släpper du <strong><u>alla lån utom</u></strong> dessa 3-5 och ser till att dom är borta innan löneutmätning/skuldsanering startar. Det är den bästa strategin i detta läge. Du släpper allt utom de senaste du hinner betala av och betalar bort dom omgående i år innan löneutmätningsbesked/skuldsaneringsbesked. När du skickar in ansökan kan du dessutom säga att du betalat bort flera lån, trots det kniviga läget och gjort allt för att amortera. Behöver inte specifera att det var dom senaste lånen för att köpa skälighet. Men du kan stolt säga att du betalat bort Ferratum, Kontantfinans, Loanstep och Svea och verkligen försökte betala allt du kunde tills det inte gick något mer. Att kunna säga att man betalt allt man kunnat är positivt för skäligheten.</p><p></p><p>Tid är verkligen viktigt. Vet inte hur gammal du är. Men kan du bara komma på skuldsanering ett år tidigare för att bli skuldfri 4-5 år senare så är det värt att betala bort dessa senaste lånen och maxa din skälighet istället för vänta 1 år längre att komma in på sanering. Allt ekonomiskt du gör framöver, ha det med skäligheten i åtanke.</p><p></p><p>Om jämkningen hinner bli i Maj eller Juni lämnar jag osagt.</p><p></p><p>Om du vill ha en användbar mobil så rekommenderar jag dock att fortsätta betala på ett av abbonemangen. Det är också helt okej för KFM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 414414, member: 3402"] Skönt att höra, låter som en klok lösning. Registrera dig på spelpaus också + verkligen gå på dessa möten hos spelberoendegruppen då det är positivt för din skälighet för framtida skuldsanering, men också för att hjälpa dig bli av med beroendet. Jag tycker att när du släpper allt annat att du ska betala bort dom absolut senaste, speciellt med tanke på hur nya dom är. För ju längre tillbaka sen senaste lånet du har, destå bättre skälighet har du skuldsanering. Säg att du skickar in en ansökan, om du är säker på att du kan betala bort dessa 3 lån till exempel på 6 månader innan ansökan hanteras så ska du inte nämna dom lånen eller ta med dom i ansökan. Dom ska bara vara borta. Så att ditt senaste lån blir längre tillbaka i tiden. Du kan tjäna ganska mycket tid (kanske tom 1 år) på att köpa dig till skälighet på detta sätt. Delvis att du blir beviljad ett år tidigare genom att tex dessa 3 lån inte finns med i framtida ansökan. Kan du lösa dom 4-5 senaste så är det ändå bättre. Jag hade verkligen räknat på detta före du släpper. Hur många av dom [B][U]senaste [/U][/B]lånen hinner du betala av på de närmaste 7-8 månaderna innan löneutmätning börjar. Tror du att du hinner betala av 3,4 senaste lånen eller kanske tom 5 på den tiden, då släpper du [B][U]alla lån utom[/U][/B] dessa 3-5 och ser till att dom är borta innan löneutmätning/skuldsanering startar. Det är den bästa strategin i detta läge. Du släpper allt utom de senaste du hinner betala av och betalar bort dom omgående i år innan löneutmätningsbesked/skuldsaneringsbesked. När du skickar in ansökan kan du dessutom säga att du betalat bort flera lån, trots det kniviga läget och gjort allt för att amortera. Behöver inte specifera att det var dom senaste lånen för att köpa skälighet. Men du kan stolt säga att du betalat bort Ferratum, Kontantfinans, Loanstep och Svea och verkligen försökte betala allt du kunde tills det inte gick något mer. Att kunna säga att man betalt allt man kunnat är positivt för skäligheten. Tid är verkligen viktigt. Vet inte hur gammal du är. Men kan du bara komma på skuldsanering ett år tidigare för att bli skuldfri 4-5 år senare så är det värt att betala bort dessa senaste lånen och maxa din skälighet istället för vänta 1 år längre att komma in på sanering. Allt ekonomiskt du gör framöver, ha det med skäligheten i åtanke. Om jämkningen hinner bli i Maj eller Juni lämnar jag osagt. Om du vill ha en användbar mobil så rekommenderar jag dock att fortsätta betala på ett av abbonemangen. Det är också helt okej för KFM [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Ångest, stress, hopplöshet! Snälla hjälp mig.
Topp