Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ångest, kan man ansöka om skuldsanering i min situation ?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dadda12" data-source="post: 225469" data-attributes="member: 5361"><p>Tack för alla svar! Bra att veta att man kan klättra upp ur skiten! Även om det är väldigt mörkt ibland. Hade man inte haft barn och sambo hade man säkert gjort den enkla lösningen och försvunnit.</p><p></p><p>uppdatering:</p><p></p><p>Har sammanställt en Excel-fil på mina skulder.</p><p>Jag har skrivit in ungefär belopp på skulden på många av lånen då jag inte vet exakta skulden idag.</p><p>Jag har mejlat några av långivarna och frågat om aktuell skuld , om jag kan få ner månadskostnad på något sätt , betalningsfria, skyllt på Corona, ja allt.</p><p>Skall försöka mejla alla innan helgen är över.</p><p></p><p>I min sammanställning så var min skuld ca 770 000 hos 23 olika aktörer.</p><p>Denna siffra är garanterat högre i verkligheten eftersom jag vet att jag ligger efter hos några och fått påminnelse avgifter.</p><p></p><p>känns ”skönt” att ha lite mer koll på skulden, men den är högre än vad jag trodde från början. 23 långivare. (!?) man undrar vad fan man har gjort. Hur man har tänkt.</p><p>Känns omöjligt att ha koll på alla 23 lån.</p><p>Vilka har autogiro? Vilka ska jag betala manuellt? Vilken var betalningsfri? Vilka har gått till inkasso? - Släppa allt?</p><p> Även om man tar sig an snöbollsmetoden så känns det som om lånen med högst skuld kan försvinna till inkasso om jag fokuserar på att få bort små lånen längst ner på listan?</p><p></p><p></p><p>Känns som om det är en bra idé att ha mejlat alla innan jag har mitt möte med skuldrådgivare. Då vet man vad man kan göra.</p><p></p><p>Samtidigt känner man sig än mer värdelös, än mer dålig pappa /sambo.</p><p></p><p>Man sover fortfarande extremt lite och har kraftiga ångest och dumma tankar. Jag vill inget hellre än att få ordning / kontroll på situationen.</p><p>snart kommer julen. Skall mina barn inte få några klappar? </p><p></p><p>ursäktar som vanligt för ett snurrigt inlägg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dadda12, post: 225469, member: 5361"] Tack för alla svar! Bra att veta att man kan klättra upp ur skiten! Även om det är väldigt mörkt ibland. Hade man inte haft barn och sambo hade man säkert gjort den enkla lösningen och försvunnit. uppdatering: Har sammanställt en Excel-fil på mina skulder. Jag har skrivit in ungefär belopp på skulden på många av lånen då jag inte vet exakta skulden idag. Jag har mejlat några av långivarna och frågat om aktuell skuld , om jag kan få ner månadskostnad på något sätt , betalningsfria, skyllt på Corona, ja allt. Skall försöka mejla alla innan helgen är över. I min sammanställning så var min skuld ca 770 000 hos 23 olika aktörer. Denna siffra är garanterat högre i verkligheten eftersom jag vet att jag ligger efter hos några och fått påminnelse avgifter. känns ”skönt” att ha lite mer koll på skulden, men den är högre än vad jag trodde från början. 23 långivare. (!?) man undrar vad fan man har gjort. Hur man har tänkt. Känns omöjligt att ha koll på alla 23 lån. Vilka har autogiro? Vilka ska jag betala manuellt? Vilken var betalningsfri? Vilka har gått till inkasso? - Släppa allt? Även om man tar sig an snöbollsmetoden så känns det som om lånen med högst skuld kan försvinna till inkasso om jag fokuserar på att få bort små lånen längst ner på listan? Känns som om det är en bra idé att ha mejlat alla innan jag har mitt möte med skuldrådgivare. Då vet man vad man kan göra. Samtidigt känner man sig än mer värdelös, än mer dålig pappa /sambo. Man sover fortfarande extremt lite och har kraftiga ångest och dumma tankar. Jag vill inget hellre än att få ordning / kontroll på situationen. snart kommer julen. Skall mina barn inte få några klappar? ursäktar som vanligt för ett snurrigt inlägg. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ångest, kan man ansöka om skuldsanering i min situation ?
Topp