Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ångest inför skuldsanering – någon mer som känner likadant?

Jag har fått inledande för typ ca 4v sedan men jag är så stressad, är livrädd att inte bli beviljad har dragit på denna ansökan i väldigt många år och nu när jag är lixom i slutet så får jag bara mer och mer ångest över detta.
haft skulder sen 2012-2014 inga nya skulder har uppkommit sen dess, nu ligger det på ca 950000 och ja jag kommer aldrig kunna bli skuldfri utan hjälp. Har försökt allt genom dessa år att betala tillbaka men dom höga räntorna har gjort det totalt omöjligt, min äldsta har levt med en mamma som haft skulder nästan hela sitt liv, och hans småsyskon har blivit så drabbad av detta sen dom föddes och är nu 7 och 8år äldsta har nu flyttat hemifrån och klarar sig själv. Men ja ångesten äter upp mig detta är det ända jag tänker på just nu.

Hej !
Det flesta som får inledande beviljas också skuldsanering. Du har gamla skulder och inte tagit några nya lån . Kfm har ju redan gjort en första bedömning på att du uppfyller grundkraven och du har ju försökt betala så gott du kunnat . Det kan räcka för att få det beviljat , alla ansökningar är ju individuella. Släpp ångesten , den är helt meningslös . Svara på frågor om det kommer några , var tillgänglig på telefon och var lugn . Rätt vad det är kommer ett förslag på skuldsanering som du ska godkänna och sen skickat det borgenärerna som också ska godkänna det , sen blir du beviljad ! Ska säker gå vägen !

Jag kände som du i början. Men gud vad processen har löpt på smidigt. Jag fick inledande i slutet av september och idag kom förslag till beslut. Och då har det varit lite utredning ändå för kfm ville värdera huset vi bor i för att se om det är överbelånad och om då del av även huslånet ska ingå i saneringen. Så lite xtra tid där med värdering och så, men tycker ändå det gått väldigt snabbt från inledande till förslag till beslut!
Jag är så tacksam för en ny chans i livet och håller alla tummarna för att beslutet ska gå igenom. Du ska se att det går lika bra för dig, och ju längre fram i processen du kommer ju lättare kommer du känna att tyngden på axlarna blir!

Jag kände som du i början. Men gud vad processen har löpt på smidigt. Jag fick inledande i slutet av september och idag kom förslag till beslut. Och då har det varit lite utredning ändå för kfm ville värdera huset vi bor i för att se om det är överbelånad och om då del av även huslånet ska ingå i saneringen. Så lite xtra tid där med värdering och så, men tycker ändå det gått väldigt snabbt från inledande till förslag till beslut!
Jag är så tacksam för en ny chans i livet och håller alla tummarna för att beslutet ska gå igenom. Du ska se att det går lika bra för dig, och ju längre fram i processen du kommer ju lättare kommer du känna att tyngden på axlarna blir!
vad låg värdet på huset på? samt lånen

Har en liknande situation, blancolån som totalt på oss båda är 1,7 miljoner huslån på 660000:- MEN huset är värderat till 1,3miljoner.
Fick ni behålla huset? Om vi ansöker om skuldsanering kommer huset säljas eller hur går allt tillväga?
Har du ork och energi att dela med dig lite mer?
Skulle vore väldigt tacksam

Har en liknande situation, blancolån som totalt på oss båda är 1,7 miljoner huslån på 660000:- MEN huset är värderat till 1,3miljoner.
Fick ni behålla huset? Om vi ansöker om skuldsanering kommer huset säljas eller hur går allt tillväga?
Har du ork och energi att dela med dig lite mer?
Skulle vore väldigt tacksam
Vi får behålla huset. Eftersom det inte finns något övervärde.
Som jag fattat det hela när jag läst av andra och så, så utmäter inte dom på saneringen något utan det är när du har utmätning som detta görs. Men om det finns ett så pass stort övervärde i ert hus så kan det vara ett stort skäl att bli nekad sanering, eftersom ni inte gjort allt ni kan för att betala av skulden.
Om du har utmätning så kommer troligen kfm att utreda värdet på huset och om det ska säljas.

Vi får behålla huset. Eftersom det inte finns något övervärde.
Som jag fattat det hela när jag läst av andra och så, så utmäter inte dom på saneringen något utan det är när du har utmätning som detta görs. Men om det finns ett så pass stort övervärde i ert hus så kan det vara ett stort skäl att bli nekad sanering, eftersom ni inte gjort allt ni kan för att betala av skulden.
Så knepigt, kanske ska se så ekonomin går ihop i några månader till sen kolla med banken igen om dom vill godkänna upplåning av huset.
Känner mig fast, banken nekar och eventuellt nej av KFM för att vi inte gjort allt..
Hade jag kunnat hade jag ju självklart önskat att banken hjälper oss och kämpar på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp