Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är så oerhört nervös, samlingslån hos Norwegian

Ska imorgon försöka få till ett samlingslån hos Norwegian. Blir det inte beviljat kommer vi hamna hos kronofogden. Vi har kämpat länge för att minska våra skulder och förfrågningar. Nu är vi nere på 5 ff, 21% i kreditbetyg(min man), 383' i blanco, 3' i avbetalning, 54' i krediter och 150' i fastighet och 12 krediter. Vi står ihop på dessa lån men eftersom jag har 29% i kreditbetyg så söker vi bara på min man. Han har numera en inkomst på ca 620 000 medans jag bara har 270 000:- I UC står hans inkomst som 467 000:- men jag hoppas de går på hans nya inkomst om vi skickar in kontrolluppgifter och lönespec. Hans underskott var förra året 92' vilket inte är till hans fördel! Men mitt underskott var lika högt så jag tror att jag förstör mer än vad jag hjälper i chansen att få ett lån. Vi kommer att ange att hela summan som vi vill låna ska lösa andra skulder och alla skulder syns hos UC. Vi kommer att söka på 170'
Känns som att chansen är minimal men vi måste försöka och kan inte vänta längre!!

Lycka till! Sök via Axo Finans så kanske någon annan nappar även om BN tackar nej.
Funkar det på samma sätt om jag söker där, alltså att jag kan fylla i att allt ska användas för att lösa andra lån? Kan jag även där få erbjudande om lägre eller högre belopp som hos Norwegian? Om vi förstått det rätt så kan BN kräva att de ska få lösa lånen för att de ska bevilja lånet, funkar det likadant om jag söker via Axo? Vet inte vart men har för mig att jag läst att det ibland är bättre att söka direkt hos banken men jag vet inte...

Funkar det på samma sätt om jag söker där, alltså att jag kan fylla i att allt ska användas för att lösa andra lån? Kan jag även där få erbjudande om lägre eller högre belopp som hos Norwegian? Om vi förstått det rätt så kan BN kräva att de ska få lösa lånen för att de ska bevilja lånet, funkar det likadant om jag söker via Axo? Vet inte vart men har för mig att jag läst att det ibland är bättre att söka direkt hos banken men jag vet inte...

Du anger när du söker via Axo att du vill lösa lån, och sedan, om du beviljas, kan du välja ett högre eller lägre belopp hos BN precis som om du sökt direkt av dem. Det kunde i alla fall jag. En annan gång när jag sökte med sämre förutsättningar fick jag nej av BN men ett erbjudande om en lägre summa av Spring Finance (som jag inte tog, för litet belopp och för hög ränta, men ändå). BN löste lånen åt mig, fick sitta och fylla i belopp, mottagare och OCR-nr.

Du anger när du söker via Axo att du vill lösa lån, och sedan, om du beviljas, kan du välja ett högre eller lägre belopp hos BN precis som om du sökt direkt av dem. Det kunde i alla fall jag. En annan gång när jag sökte med sämre förutsättningar fick jag nej av BN men ett erbjudande om en lägre summa av Spring Finance (som jag inte tog, för litet belopp och för hög ränta, men ändå). BN löste lånen åt mig, fick sitta och fylla i belopp, mottagare och OCR-nr.
Tack då kanske vi ska söka via Axo istället om det inte är någon fördel med att söka direkt hos BN. Får jag fråga vad du hade för förutsättningar när det gäller inkomst, lån, underskott, förfrågningar m,m när du blev nekad hos BN men fick erbjudande hos Spring samt när du blev godkänd hos BN?

En sista fråga, behöver vi ha tillgång till BankID för att skicka iväg ansökan till Axo eller signerar man med BankID först om man får något låne erbjudande?
Här kan du läsa johanna:
Hur går det till när man ansöker om lån hos Axo Finans?

Du skickar in en ansökan här på vår webbplats genom att fylla i ansökningsformuläret eller ringer vår kundtjänst på 0771-32 34 00.
Din ansökan går sen ut till bankerna som får konkurrera om att få dig som kund. När vi fått svar från alla banker ringer en lånehandläggare dig och presenterar det bästa låneerbjudandet. Erbjudandet är giltigt i 30 dagar.
För att godkänna lånet behöver du antingen skriva under skuldebrevet som kommer per post eller signera med bank-id online, beroende på vilken bank som beviljar dig lån

LYCKA TILL!!

Min mans inkomst från 2015 är drygt 620 000:- vilket vi kan bevisa med t.ex kontrolluppgifter från arbetsgivaren. För 2014 har han en taxerad inkomst på knappt 470 000:- Finns det någon möjlighet att vi kan få avslag bara pga att hans inkomst inte stämmer? Det verkar ju dumt av oss att inte ange den nya inkomsten när det skiljer så pass mycket?!

Senast ändrad:
Vi sitter och tittar på ansökan hos Axo Finance och på första sidan får man fylla i uppgifter om sig själv men inte något om sin inkomst m,m Sen står det bara skicka längst ner. Om man trycker på skicka går ansökan iväg direkt eller kommer man till en annan sida där inkomst och utgifter ska anges? Om den skickas direkt får vi ju inte chansen att fylla i min mans nya lön och den skiljer ju endel från senaste deklarerade inkomsten.
Tacksam för svar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp