Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Är ett samlingslån möjligt?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Time" data-source="post: 84389" data-attributes="member: 2681"><p><strong>UC idag (minuc)</strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Score: 426</li> <li data-xf-list-type="ul">Riskprognos: 37,5%</li> <li data-xf-list-type="ul">Förfrågningar: 11 (senaste i mars)</li> <li data-xf-list-type="ul">Kontokrediter: 45k</li> <li data-xf-list-type="ul">Blancolån: 350k (medsökande)</li> <li data-xf-list-type="ul">Taxerad inkomst (2016): 140k</li> <li data-xf-list-type="ul">Inga betalningsanmärkningar</li> </ul><p>( Det som ej syns i UC är ytterligare skulder på 100k, dvs Klarna, SMS-lån etc )</p><p></p><p>Det ser inte särskilt ljust ut så som jag förstår, så jag hade jag planerat att vänta till i början av augusti pga tre skäl:</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Intyga en bättre inkomst med hjälp av mina tre första lönespecifikationer, där snittlönen blir runt 21k och således 250k i årsinkomst. Även intyg på tillsvidareanställning finns.</li> <li data-xf-list-type="ol">Antal UC-förfrågningar minskas till 8.</li> <li data-xf-list-type="ol">Ingen övertrassering av kredit (förhoppningsvis) såsom läget är i nuvarande UC.</li> </ol><p>En nackdel med att vänta är dock att underskottet av kapital kommer vara större, då året 2017 har hunnit uppdaterats på UC:n (ränteutgifter på ca 50k). Ingen aning hur mycket det påverkar dock. Min årsinkomst vid ev komplettering är uppenbarligen redan ett orosmoment i allt det här, oavhängigt underskottet, pga redan stora skulder.</p><p></p><p>Drömscenariot vore att kunna baka in alla skulder till ett lån på 500k och även stå på lånet själv utan medsökande ifråga. Åtminstone måste försöka lösa allt som inte är blancolånen, där en medsökande redan finns och räntan är någorlunda schysst. Dvs ett lån på ca 150k. Men även en sådan situation är lite oklar beroende på vad räntan skulle bli.</p><p></p><p>Alternativet är att stå med utgifter på 22k månadsvis ett tag framöver, där lånekostnaderna totalt är 14k. Så även om jag jobbar extra så mycket som jobbet tillåter så visar min kalkyl närmaste framtiden ändå 3k rött varje månad.</p><p></p><p>Några tips på hur man bör gå till väga i detta läget uppskattas!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Time, post: 84389, member: 2681"] [B]UC idag (minuc)[/B] [LIST] [*]Score: 426 [*]Riskprognos: 37,5% [*]Förfrågningar: 11 (senaste i mars) [*]Kontokrediter: 45k [*]Blancolån: 350k (medsökande) [*]Taxerad inkomst (2016): 140k [*]Inga betalningsanmärkningar [/LIST] ( Det som ej syns i UC är ytterligare skulder på 100k, dvs Klarna, SMS-lån etc ) Det ser inte särskilt ljust ut så som jag förstår, så jag hade jag planerat att vänta till i början av augusti pga tre skäl: [LIST=1] [*]Intyga en bättre inkomst med hjälp av mina tre första lönespecifikationer, där snittlönen blir runt 21k och således 250k i årsinkomst. Även intyg på tillsvidareanställning finns. [*]Antal UC-förfrågningar minskas till 8. [*]Ingen övertrassering av kredit (förhoppningsvis) såsom läget är i nuvarande UC. [/LIST] En nackdel med att vänta är dock att underskottet av kapital kommer vara större, då året 2017 har hunnit uppdaterats på UC:n (ränteutgifter på ca 50k). Ingen aning hur mycket det påverkar dock. Min årsinkomst vid ev komplettering är uppenbarligen redan ett orosmoment i allt det här, oavhängigt underskottet, pga redan stora skulder. Drömscenariot vore att kunna baka in alla skulder till ett lån på 500k och även stå på lånet själv utan medsökande ifråga. Åtminstone måste försöka lösa allt som inte är blancolånen, där en medsökande redan finns och räntan är någorlunda schysst. Dvs ett lån på ca 150k. Men även en sådan situation är lite oklar beroende på vad räntan skulle bli. Alternativet är att stå med utgifter på 22k månadsvis ett tag framöver, där lånekostnaderna totalt är 14k. Så även om jag jobbar extra så mycket som jobbet tillåter så visar min kalkyl närmaste framtiden ändå 3k rött varje månad. Några tips på hur man bör gå till väga i detta läget uppskattas! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Är ett samlingslån möjligt?
Topp