Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är dyra kaffebryggare värda pengarna jämfört med billiga? Erfarenheter?

Är det någon som gått från en billigare typ ca 3-400kr till en sån där dyrare som kostar runt 2500-3000kr?
Blir smaken verkligen mycket bättre på kaffet? Någon med erfarenhet?
Har alltid i hela mitt liv bara haft såna där billigare varianter!

Är det någon som gått från en billigare typ ca 3-400kr till en sån där dyrare som kostar runt 2500-3000kr?
Blir smaken verkligen mycket bättre på kaffet? Någon med erfarenhet?
Har alltid i hela mitt liv bara haft såna där billigare varianter!
Köpte en moccamaster efter att ha använd billigare bryggare i många år och är nöjd med den visst den kostar en del men den håller länge och gör bra kaffe.

Ok..men känner man verkligen jätteskillnad?
Designmässigt är det ju lite roligare men smaken är det viktigaste!
Är väl en sån där Moccamaster man får slå till på sen!

Ja och nej.

Moccamaster är en bättre maskin utan tvekan, billigare maskiner kan ibland bränna bönorna eller koka med för kallt vatten.
Anledningen till att köpa en moccamaster är dock kvalitet. Dem håller i evighet och det går att köpa reservdelar.

Jag har gått från dyrare (2000:- ) till loppisfynd (65:- ) Jag tycker mycket om Moccamaster förutom att jag upplevde att kaffet inte blev lika varmt. För mig som har lite mjölk i så har det betydelse. Jag vill ha rykande varmt kaffe, även om experterna säger att smaken blir bättre i något lägre temperatur ;)

Jag har gått från dyrare (2000:- ) till loppisfynd (65:- ) Jag tycker mycket om Moccamaster förutom att jag upplevde att kaffet inte blev lika varmt. För mig som har lite mjölk i så har det betydelse. Jag vill ha rykande varmt kaffe, även om experterna säger att smaken blir bättre i något lägre temperatur ;)
Pro tip! Värm mjölken, det gör stor skillnad :)

Jag tycker att Moccamaster gör överlägset bra kaffe jämfört med andra billigare maskiner.

Med mjölk i tycker jag skillnaden inte är värt det. Annars, ja möjligen men inget måste. Försöker man hålla i kostnaderna så hade jag skippat Moccamaster, köp en i mellansegmentet istället.

Ang värmen, köpte denna för någon vecka sen: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B09CTY1RKL/ref=ox_sc_act_image_2?smid=A22UDESHXS0QVU&psc=1

Mkt nöjd. Håller värmen väldigt lång tid på lägsta, kör man på högsta så tom värmer den upp ljummet kaffe till varmt.

Mastern är överlägsen gällande garanti, kvalitet, bryggtemp och extraktion om vi pratar bryggare.
Kör man dessutom med ett guldfilter, så blir det ännu bättre, då får man med alla kaffeoljor, detta gör mycket för smaken men är lite sämre
för kolesterolen.

Premiumsegmentet har definitivt godare kaffe.

Men om man har mycket lån
& krediter/kör snöboll/har utmätning eller skuldsanering så tycker jag inte dessa dyra märken är något att fundera på

Har du bra ekonomi och dricker en del kaffe så kan du absolut unna dig en moccamaster, den håller dessutom väldigt många år

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp