Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Äntligen en App som erbjuder psykologhjälp för ENDAST 100:-
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jason_sthlm" data-source="post: 120755" data-attributes="member: 4399"><p>Kan du berätta mer om upplägget i den här appen? Är kostnaden om 100kr per samtal, månad eller en engångskostnad? Hur långa är samtalen? </p><p></p><p>Jag går och pratar med en psykolog på grund av saker som hänt i jobbet. Jag har en tendens att vara rätt pragmatisk i mitt sätt att tänka, men har samtidigt full förståelse för att alla inte är som mig, och det har lett till att vissa kan uppfatta mig som lite kylig vilket också var anledningen till att jag fick börja gå till psykologen. Inte för att folk trodde att de hade och göra med en psykopat utan snarare för att de på jobbet som inte kände mig så bra trodde att jag gick och höll inne på saker och ting och kanske mådde dåligt.</p><p></p><p>När jag kom till psykologen frågade hon mig efter något tillfälle om en specifik händelse på jobbet då en ung människa dog. Jag och några andra kollegor gjorde allt vi kunde för att rädda den här personen men det gick inte. Jag ägnade ett par dagar att fundera på vad jag kunde ha gjort bättre, om vi kunde ha varit snabbare eller någonting i den stilen men kom efter ett par dagars överläggande fram till att det troligtvis inte fanns en människa på jorden som kunde ha räddat den här personen.</p><p></p><p>Trots att jag hade konstaterat det här för mig själv så var det otroligt viktigt att jag fick säga detta rakt ut till någon. Att jag inte skämdes, inte hade några skuldkänslor, ångest eller sorg heller för den delen. Det här innebar någonstans ett personligt genombrott som jag tror är svårt att uppnå och formulera under vad jag misstänker är ganska korta samtal. Nu har jag som sagt inte en aning om upplägget men med risk för att låta lite barsk så låter detta mer som tröstsamtal, även om det förstås har sin funktion ibland.</p><p></p><p>Det jag också vill ha sagt med mitt inlägg är att jag tror att i stort sett vilken personlighetstyp som helst kan ha användning av att gå och prata med någon. Psykologens utbildning som enda aspekt har jag inte särskilt stor tilltro för, det är snarare personligheten bakom valet av utbildningen som jag är ute efter när jag går och pratar med en psykolog. Jag tycker du ska gå genom vårdcentralen för att gå in för detta med ett mer långsiktigt perspektiv. Jag tror att den här typen av möten riskerar att bli något som bokas in när man är låg och sedan inte följs upp förrän man mår dåligt igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jason_sthlm, post: 120755, member: 4399"] Kan du berätta mer om upplägget i den här appen? Är kostnaden om 100kr per samtal, månad eller en engångskostnad? Hur långa är samtalen? Jag går och pratar med en psykolog på grund av saker som hänt i jobbet. Jag har en tendens att vara rätt pragmatisk i mitt sätt att tänka, men har samtidigt full förståelse för att alla inte är som mig, och det har lett till att vissa kan uppfatta mig som lite kylig vilket också var anledningen till att jag fick börja gå till psykologen. Inte för att folk trodde att de hade och göra med en psykopat utan snarare för att de på jobbet som inte kände mig så bra trodde att jag gick och höll inne på saker och ting och kanske mådde dåligt. När jag kom till psykologen frågade hon mig efter något tillfälle om en specifik händelse på jobbet då en ung människa dog. Jag och några andra kollegor gjorde allt vi kunde för att rädda den här personen men det gick inte. Jag ägnade ett par dagar att fundera på vad jag kunde ha gjort bättre, om vi kunde ha varit snabbare eller någonting i den stilen men kom efter ett par dagars överläggande fram till att det troligtvis inte fanns en människa på jorden som kunde ha räddat den här personen. Trots att jag hade konstaterat det här för mig själv så var det otroligt viktigt att jag fick säga detta rakt ut till någon. Att jag inte skämdes, inte hade några skuldkänslor, ångest eller sorg heller för den delen. Det här innebar någonstans ett personligt genombrott som jag tror är svårt att uppnå och formulera under vad jag misstänker är ganska korta samtal. Nu har jag som sagt inte en aning om upplägget men med risk för att låta lite barsk så låter detta mer som tröstsamtal, även om det förstås har sin funktion ibland. Det jag också vill ha sagt med mitt inlägg är att jag tror att i stort sett vilken personlighetstyp som helst kan ha användning av att gå och prata med någon. Psykologens utbildning som enda aspekt har jag inte särskilt stor tilltro för, det är snarare personligheten bakom valet av utbildningen som jag är ute efter när jag går och pratar med en psykolog. Jag tycker du ska gå genom vårdcentralen för att gå in för detta med ett mer långsiktigt perspektiv. Jag tror att den här typen av möten riskerar att bli något som bokas in när man är låg och sedan inte följs upp förrän man mår dåligt igen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Äntligen en App som erbjuder psykologhjälp för ENDAST 100:-
Topp