Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ännu en som har frågor om skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SkuldsattDeluxe" data-source="post: 336247" data-attributes="member: 7292"><p>Saker som går att bevisa tillhör din sambo har de inte rätt att utmäta. Tex om bilen står i hennes namn har de inte rätt att utmäta. Smycken som tillhör henne har de inte rätt att utmäta, väskan som tillhör henne har de inte rätt att utmäta. Släpper du inte det till kfm så är det högst otroligt att du kommer få skuldsanering. Men ansök! Skadar inte. Och om/när du väl gör det så råder jag dig att redovisa VARJE faktura till kfm som du har betalat till dina kreditgivare sen du tog senaste lånet. Ju mer du bevisar och visar upp att du INTE har skuldsatt dig mer desto högre chans att du får det beviljat. </p><p></p><p>Jag har sambo, 3 barn, bor i radhus (äger 50%). Ändå väljer jag att släppa allt till KFM. </p><p>Varför?</p><p></p><p>1 - i mina senaste ansökningar har kfm skrivit att det inte finns ett övervärde i vårat radhus för att min del ska utmätas. Dvs, det skulle inte löna sig att utmäta min del. Sen har jag även 3 små barn vilket talar starkt emot att mäta ut min del av radhuset.</p><p></p><p>2 - Efter alla räntehöjningar senaste månaderna så har mina lånekostnader (till enbart min kreditgivare) gått med ca 2000-3000 kr. Hade idag fått betala ca 18000 kr jämfört med 14-15000 kr för innan sommaren.</p><p></p><p>3 - De där jävla bankerna utnyttjar människor som befinner sig i din & min situation, som ev lider av psykisk ohälsa, och tar en jävla massa ockerräntor. De ska inte få en enda krona av mig mer, förräns det är dags för löneutmätning. De borde förbjudas!!!</p><p></p><p></p><p>Jag har som sagt valt att släppa allt till KFM. Jag kan hålla dig uppdaterat med hur/vad de gör med min situation.</p><p></p><p>All lycka till dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SkuldsattDeluxe, post: 336247, member: 7292"] Saker som går att bevisa tillhör din sambo har de inte rätt att utmäta. Tex om bilen står i hennes namn har de inte rätt att utmäta. Smycken som tillhör henne har de inte rätt att utmäta, väskan som tillhör henne har de inte rätt att utmäta. Släpper du inte det till kfm så är det högst otroligt att du kommer få skuldsanering. Men ansök! Skadar inte. Och om/när du väl gör det så råder jag dig att redovisa VARJE faktura till kfm som du har betalat till dina kreditgivare sen du tog senaste lånet. Ju mer du bevisar och visar upp att du INTE har skuldsatt dig mer desto högre chans att du får det beviljat. Jag har sambo, 3 barn, bor i radhus (äger 50%). Ändå väljer jag att släppa allt till KFM. Varför? 1 - i mina senaste ansökningar har kfm skrivit att det inte finns ett övervärde i vårat radhus för att min del ska utmätas. Dvs, det skulle inte löna sig att utmäta min del. Sen har jag även 3 små barn vilket talar starkt emot att mäta ut min del av radhuset. 2 - Efter alla räntehöjningar senaste månaderna så har mina lånekostnader (till enbart min kreditgivare) gått med ca 2000-3000 kr. Hade idag fått betala ca 18000 kr jämfört med 14-15000 kr för innan sommaren. 3 - De där jävla bankerna utnyttjar människor som befinner sig i din & min situation, som ev lider av psykisk ohälsa, och tar en jävla massa ockerräntor. De ska inte få en enda krona av mig mer, förräns det är dags för löneutmätning. De borde förbjudas!!! Jag har som sagt valt att släppa allt till KFM. Jag kan hålla dig uppdaterat med hur/vad de gör med min situation. All lycka till dig. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ännu en som har frågor om skuldsanering
Topp